Sökning: "förtroende teori"

Visar resultat 1 - 5 av 306 uppsatser innehållade orden förtroende teori.

  1. 1. "ingen känner oss liksom, det är ingen som frågat" - En kvalitativ studie om hur ensamkommande, afghanska killar upplever medierapporteringen om dem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alexandra Stenlund; [2020-02-03]
    Nyckelord :Medieupplevelser; medierapportering; medieeffekter; medieförtroende; invandring; gestaltning;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få en förståelse för hur ensamkommande killar från Afghanistan uppfattar medierapporteringen om dem och deras situation, samt om och isåfall hur det påverkar dem. Syftet är också att undersöka gruppens förtroende för medierna och om de upplever att rapporteringen om dem har förändrats över tid. LÄS MER

  2. 2. "Själva journalistiken känns också väldigt sloppy, ett hafsverk, det är enkel journalistik - En kvalitativ studie av de attityder traditionella journalister har gentemot swishjournalistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Spetz; [2020-01-31]
    Nyckelord :Journalistik; swishjournalistik; traditionell journalistik; transparens;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska traditionella journalisters attityder gentemot swishjournalistik. Studien ämnar att undersöka generella åsikter kring fenomenet men även att kartlägga de attityder som finns angående swishjournalistik kopplat till det journalistiska idealet transparens. LÄS MER

  3. 3. H&M:s kommunikation kring klimatfrågor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Elin Olausson; Maja Van Der Vliet Brogårdh; Johanna Frank; [2020]
    Nyckelord :Klimat; CSR; hållbarhet och miljö; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen H&M:s sociala ansvarstagande är skriven av Elin Olausson, Maja Brogårdh och Johanna Frank vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. I uppsatsen har det gjorts en kvalitativ innehållsanalys med syfte att studera hur H&M använder sig av CSR för att bemöta miljö- och klimat-relaterad kritik mot företaget och klädindustrin. LÄS MER

  4. 4. Reformeringen av Arbetsförmedlingen : En kvalitativ studie om marknadisering av offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Hannes Tomasson; [2020]
    Nyckelord :The Swedish Public Employment Service; Marketisation; New Public Management; Economic globalization; Legitimacy; LOV and LOU; Arbetsförmedlingen; Marknadisering; New Public Management; Ekonomisk globalisering; Legitimitet; Januariavtalet; LOV och LOU;

    Sammanfattning : Marketisation reforms has for a long time been a recurring and debated phenomena, which has recently blossomed by the reform proposal of the Swedish Public Employment Service presented in the so-called “January-agreement”. The aim of this qualitative study is therefor to examine the reform proposal of the Swedish Public Employment Service presented in the “January-agreement” and relate this to marketisation. LÄS MER

  5. 5. Hur kommunicerar Försäkringskassan tillit och förtroende i tider av misstroende för myndigheten? En kritisk diskursanalys av debattartiklar publicerade i svensk nyhetsmedia

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Johanna Sjöblom; [2019-11-11]
    Nyckelord :Försäkringskassan; Kritisk diskursanalys; Tillit; Social tillit; Socialt kapital; Förtroende; Strategisk kommunikation; Extern kommunikation; Myndighetskommunikation;

    Sammanfattning : Syfte:I denna uppsats studeras hur Försäkringskassan, vars ansvarsområde är att förvalta det offentliga trygghetssystemet, väljer att kommunicera trygghet, tillit och förtroende i sina uttalanden i tider av misstroende. Detta för att dra slutsatser om hur Försäkringskassans externa kommunikation tar sig form och vilka diskurser som Försäkringskassan använder sig av när de talar till allmänheten. LÄS MER