Sökning: "förtroende tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 165 uppsatser innehållade orden förtroende tjänster.

  1. 1. En studie om tillit till staten

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Fredrik Sjöstrand; Johan Öhlin; [2024]
    Nyckelord :Tillit till staten; Demokratisk kvalitet; Globaliseringens effekter; Offentlig sektor; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker tillit till staten i en europeisk kontext, i syfte att förstå de faktorer som påverkar detta förtroende och deras samspel. Med hjälp av en analys av europeiska länder utforskar studien sambanden mellan globalisering, styrkan i demokratin, storleken på den offentliga sektorn och tillit till staten. LÄS MER

  2. 2. Mäns upplevelser av att vara utsatta för våld i nära relationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Kristin Törnros; Tilde Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Intimate partner violence; Male victims; Mens experince; Manliga offer; Mäns upplevelser; Våld i nära relationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Män drabbas av våld i nära relationer. Då våld i nära relationer är ett samhällsproblem är det nödvändigt för sjuksköterskor att vara utbildade inom ämnet. Det är viktigt att sjuksköterskor kan identifiera och hjälpa människor, som har blivit utsatta för våld i nära relationer. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  4. 4. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  5. 5. Enhancing Privacy in Cookieless Web Advertising : A Comparative Study of Multi-Party Computation and Trusted Execution Environment Solutions for Private Attribution Reporting

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Massy; [2023]
    Nyckelord :Multiparty computation; Trusted execution envrionment; Web advertising; Private attribution reporting; Flerpartsberäkning; Pålitlig exekveringsmiljö; Webannonsering; Privat attributionsrapportering;

    Sammanfattning : The end of third-party cookies has driven the advertising market to seek new solutions. Third-party cookies were widely used to track users’ online activities across websites. However, the growing concern for privacy has led web browsers to put an end to this practice. LÄS MER