Sökning: "förtroende"

Visar resultat 21 - 25 av 3947 uppsatser innehållade ordet förtroende.

  1. 21. Samverkan mellan hem och förskola : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om samverkan med hemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Jennifer Saliba; Merve Celebioglu; [2024]
    Nyckelord :Samverkan; samarbete; hem; förskola; vårdnadshavare; förskollärare; relationer; kommunikation; samtal dialog; verktyg; inflytande; delaktighet; engagemang.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares berättelser om hur de samarbetar med vårdnadshavarna samt hur detta samarbete påverkar förskolans verksamhet och barnets utveckling. I studien undersöker vi vilka metoder förskollärarna använder sig utav för att skapa goda samarbeten med vårdnadshavarna. LÄS MER

  2. 22. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  3. 23. Distansarbete hos offentliga tjänstemän : en kvalitativ studie om motivation och engagemang hos offentliga tjänstemän

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Rana Alokla; Minna Larsson; [2024]
    Nyckelord :offentlig tjänsteman; offentligt etos; motivation; engagemang; distansarbete;

    Sammanfattning : Offentliga tjänstemän företräder förvaltningarna/myndigheterna de arbetar på och har ett ansvar för att upprätthålla ett högt förtroende hos allmänheten. Sedan distansarbete ökat i de offentliga förvaltningarna/myndigheterna upplever en del chefer att det blir svårare att leda, att deras insyn i personalens prestationer minskat. LÄS MER

  4. 24. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olivia Avendano; Hanna Kjellgren; [2024]
    Nyckelord :Digital aktivism; influencer; autenticitet; publikstudier; förtroende; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER

  5. 25. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER