Sökning: "förtroendeingivande kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden förtroendeingivande kommunikation.

  1. 1. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  2. 2. Mötet med vårdpersonal - föräldrarnas upplevelser när deras barn är inneliggande på sjukhus : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Caroline Hildemo; Sophie Romert; [2023]
    Nyckelord :Communication; Healthcare professionals; hospitalized children; Parents; Relationships; Barn på sjukhus; Föräldrar; Kommunikation; Relationer; Vårdpersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund När barn är inneliggande på sjukhus så deltar ofta föräldrarna i omvårdnaden enligt vårdfilosofin familjecentrerad omvårdnad. Detta är oftast positivt både för föräldrar och barn men det kan även leda till svårigheter i mötet mellan föräldrar och vårdpersonal eftersom de ska dela på omvårdnadsansvaret. LÄS MER

  3. 3. Dödsskjutningen på Furuviksparken : En kvalitativ studie om Furuviksparkens kriskommunikation under schimpansincidenten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Wilma Johansson; Ellen Grane; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; communication; Instagram; press; tv; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; Kriskommunikation; kommunikation; Instagram; press; tv; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory;

    Sammanfattning : Vi har genomfört en innehålls- och textanalys samt retorisk analys av Furuviksparkens inlägg på Instagram och uttalanden i press och tv under schimpansincidenten 2022 i syfte att undersöka hur de använt olika strategier och retoriska medel för att upprätthålla sitt anseende och image. Med Image Repair Theory, Situational Crisis Communication Theory och retorikens appellformer har vi kunnat identifiera hur Furuvikparken använder olika strategier inom dessa teorier samt retoriska medel. LÄS MER

  4. 4. Konsten att balansera på viktpreventionens sköra lina : En bloggstudie om föräldrars erfarenheter av viktkontroll inom Barnhälsovården i Sverige

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vård

    Författare :Jennie Edepil; Cecilia Elvin; [2023]
    Nyckelord :Bemötande; Bloggar; BVC-sjuksköterska; Upplevelser; Viktkontroll;

    Sammanfattning : Bakgrund: Både över- och undervikt riskerar att ge negativa hälsoeffekter. Fetma är ett växande bekymmer och har idag utvecklats till ett större hälsoproblem än undervikt. LÄS MER

  5. 5. Psykisk ohälsa i grundskolan : Design för att förebygga psykisk ohälsa hos grundskoleelever

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Linn Otendal; [2022]
    Nyckelord :Mental illness; primary school; sensitive target group; user-centered design; product design; Psykisk ohälsa; grundskola; känslig målgrupp; användarcentrerad design; produktdesign;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är ett växande problem i dagens samhälle, inte minst bland barn och unga. Tidigare forskning visar på vikten av att fokusera på att förebygga detta i tidig ålder då det har visat minska förekomsten av psykiska besvär. LÄS MER