Sökning: "förväntan-värde teorin"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden förväntan-värde teorin.
1. Lågstadieelevers motivation i matematikämnet sett ur ett lärarperspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka yrkesverksamma lågstadielärares uppfattningar och erfa-renheter kring lågstadieelevers motivation i matematikämnet. Motivation kopplas här till be-greppen matematikångest och självförmåga som kan ses som två viktiga faktorer för motivat-ion. LÄS MER
2. Gymnasieelevers motivation att använda GeoGebra i matematiken
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna undersökning syftar till att belysa vad som motiverar gymnasieelever att använda GeoGebra i matematiken. Vidare undersöktes även eventuella skillnader i motivation, både typ och grad, hos gymnasieelever som använder GeoGebra ofta respektive sällan i matematiken. LÄS MER
3. Motivation i matematik ur ett lärarperspektiv åk 5-6
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Matematik är ett av grundskolans kärnämnen, och matematiska kunskaper är avgörande för att människan ska klara vardagen i det moderna samhället. Elever är olika motiverade att lära sig matematik, och lärare har olika sätt att arbeta för att motivera dem. LÄS MER
4. Digitala hjälpmedel eller inte? : Gymnasieelevers åsikter om digitala hjälpmedel och hur det används i matematikundervisningen
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie syftar till att visa hur digitala verktyg används i gymnasiet inommatematikundervisningen, både utav lärare och elever i norra Sverige. Ytterligare undersöksäven elevernas åsikter om dess användning samt om de anser att det underlättar derasinlärningsprocess kring matematik eller inte. LÄS MER
5. IKT i matematikundervisningen : Hur påverkar det elevers syn på sin motivation?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER