Sökning: "förväntningar på ämnet idrott"
Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden förväntningar på ämnet idrott.
16. Genus i ämnet Idrott och hälsa
M1-uppsats, Institutionen för utbildning, kultur och medierSammanfattning : Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi stött på fenomenet att pojkar och flickor behandlas som två homogena grupper, dvs. alla flickor lika, alla pojkar lika, som vardera åläggs olika krav och förväntningar av lärarna. LÄS MER
17. Idrottslärares syn på motivation och dess betydelse för undervisningen
Kandidat-uppsats, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att få en uppfattning om hur idrottslärare för årskurserna 7 till 9 definierar begreppet motivation och vilken betydelse de anser att motivationen har för att uppnå undervisningens mål, samt hur de arbetar för att göra eleverna aktiva i undervisningen. Som en del av detta ville jag också skildra ledarskapets betydelse för motivation. LÄS MER
18. Undervisning i ämnet idrott och hälsa för elever med funktionsnedsättning - sjukgymnastens roll
Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att utifrån ett professions perspektiv, undersöka samverkan mellan idrottslärare och sjukgymnaster, i förhållande till idrottsundervisning för elever med funktionsnedsättning. Syftet var också att belysa vilka konsekvenser denna samverkan har för elevers delaktighet i ämnet idrott och hälsa enligt idrottslärare och sjukgymnaster. LÄS MER
19. Flickors föreställningar om skolämnet idrott och hälsa ur ett etnicitetsperspektiv : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med C- uppsatsen är att utifrån ett etnicitetsperspektiv studera vilka föreställningar flickor på högstadiet har gällande skolämnet idrott och hälsa, vilket också innebär att uppmärksamma likheter och skillnader som går att identifiera mellan flickor ifrån etniska minoriteter och flickor ifrån den svenska etniska majoriteten. För att uppnå uppsatsens syfte har vi valt att dela in det i två forskningsfrågor och sedan ur ett etnicitetsperspektiv analyserar relationen mellan dessa forskningsfrågor. LÄS MER