Sökning: "förväntningar på BI"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden förväntningar på BI.
1. Förväntningar på SSBI – slutanvändarnas perspektiv : Identifiering av slutanvändarnas förväntningar på SSBI
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I dagens konkurrensutsatta miljö där organisationer verkar i, behöver organisationer fatta databaserade beslut snarare än beslut baserat på magkänsla. Detta med syfte att ta rätt beslut, vid rätt tillfälle. LÄS MER
2. Hur business intelligence praktiskt kan användas för och påverka budgetering : En kvalitativ studie av svenska bilåterförsäljare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The budget has for decades been a cornerstone in most organizations management accounting and control. The budget has also faced criticism for being expensive, time-consuming, for quickly becoming obsolete and for impeding flexibility in organisations. In an increasingly dynamic world, companies need to become more adaptive and forward-looking. LÄS MER
3. Business Intelligence vid strategiska beslut inom organisationer : En fallstudie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med fallstudien och denna uppsats är att förstå orsakerna till varför företag använder eller inte använder BI. Men även för att använda kunskapen till att utveckla BI på ett sätt som uppfyller företagens förväntningar. LÄS MER
4. Uttorkning av betong i nyproduktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Under de senaste åren har tillverkningsprocessen av betong genomgått en förändring föratt göra materialet och processer mer miljövänliga. Detta är en följd av att betong räknasvara ett av de viktigaste byggnadsmaterialen i världen. LÄS MER
5. ”Vi söker en noggrann och kreativ bläckfisk” En kvalitativ innehållsanalys av platsannonser på LinkedIn för kommunikatörer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Kommunikatörer är en yrkesgrupp som både kämpar för sin legitimitet och ett tyd-liggörande av vad rollen innebär. Denna studie syftar till att undersöka hur kommu-nikatören porträtteras i platsannonser på LinkedIn. Studien utgår från en socialkon-struktivistisk ansats, där rollen antas konstrueras genom hur den beskrivs och talas om. LÄS MER