Sökning: "förväntningar tjänstekvalitet grönroos"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden förväntningar tjänstekvalitet grönroos.
1. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER
2. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER
3. Vad påverkar kundens uppfattning? : Förväntad och upplevd kvalitet hos kostymföretaget Drömer Selected
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vad som påverkar Drömer Selecteds kunders uppfattning av tjänstekvalitet vid köp av den erbjudna tjänsten. Undersökningen har genomförts med hjälp av tjänstekvalitetsmodellen SERVQUAL, utformad av Parasuraman et al. LÄS MER
4. Vilka faktorer är viktiga för en god kundtillfredsställelse på banken? : En fallstudie på Handelsbanken Västerås City
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : När en god tjänstekvalitet har uppnåtts kan detta leda till en viss tillfredsställelse hos kunden. Denna tillfredsställelse är en känsla som kunden får efter att tjänsten har levererats vilket visar till vilken grad kundens förväntningar är uppfyllda. LÄS MER