Sökning: "förvärva kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden förvärva kunder.

  1. 1. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  2. 2. Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Johansson; Edward Moding; Elias Persson; [2021]
    Nyckelord :Kundrelationer; Förtroende; Kontinuitet; Lönsamhet; Långsiktighet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Förtroende är nyckeln till goda kundrelationer Seminariedatum: 2/6 2021 Ämne, kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Edward Moding, Elias Persson & Patrik Johansson Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Kundrelationer, Förtroende, Kontinuitet, Lönsamhet, Långsiktighet Forskningsfråga: Hur arbetar bolagen inom fastighetsrådgivningsbranschen för att förbättra och bibehålla sina kundrelationer? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsrådgivare som arbetar med affärsområdena värdering & analys samt transaktionsrådgivning förbättrar och bibehåller sina kundrelationer. Genom att belysa hur bolag idag arbetar med sina kundrelationer kan en bredare förståelse skapas, vilket kan bidra till att fastighetsrådgivningsbranschen utvecklas. LÄS MER

  3. 3. Förvärvsbolag: Investerarskydd, informationsplikt och intressekonflikt - En undersökning av samspelet mellan Nasdaqs nordiska förvärvsbolagsregler och de unionsrättsliga informationskraven på värdepappersmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Aram Shokor Qasim; [2021]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; Law; Börsrätt; Värdepappersmarknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : A shell company without an actual operation (acquisition company) can be listed on Nadaqs nordic market and acquire an unlisted company (target company) by merger. A merger is dependent on the shareholders approval at a special shareholders meeting. LÄS MER

  4. 4. Signalling commitment to sustainability on the mutual fund market : An investigation of the Swedish equity mutual fund market

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Mattias Andersson; Erik Bernstrup; [2020]
    Nyckelord :Nordic Swan Ecolabel; Equity mutual funds; Signalling; eco-labelling; sustainable investing; Svanenmärkning; Aktiefonder; Signalteori; Eko-märkning; Hållbart investerande;

    Sammanfattning : In the midst of climate change and growing concern about social aspects, investors want to make informed sustainable choices regarding their consumption and investments. Many companies are trying to stay ahead of the curve by engaging in Corporate Social Responsibility. LÄS MER

  5. 5. Användande av kundinformation för att behålla kunder - En studie av Apoteket AB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindgren; Adam Svartz; [2016]
    Nyckelord :Behålla kunder; kundinformation; apoteksmarknaden; Apoteket AB; kundanpassning;

    Sammanfattning : År 2009 avreglerades den svenska apoteksmarknaden och Apoteket AB blev därmed av med sin monopolställning och utsattes för konkurrens. De nya aktörerna behövde förvärva nya kunder medan Apoteket AB:s utmaning blev att behålla sina befintliga kunder. LÄS MER