Sökning: "förväxling varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden förväxling varumärke.
1. Betydelsen av principen om EU-varumärkets enhetliga karaktär vid bedömningen av förväxlingsrisk och anseendeskydd enligt varumärkesförordningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Brandsnyltning - Branding med bitter eftersmak
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Branding definieras i denna uppsats som alla marknadsföringsaktiviteter ett varumärke använder för att synas, stärka, definiera och särskilja sig samt den goodwill som erhålls av dessa marknadsföringsåtgärder. Detta innefattar således reklam, events, utskick, sponsring etcetera. LÄS MER
3. Skyddet för titlar på litterära och konstnärliga verk : - En studie av upphovsrätt, varumärkesrätt och marknadsföringsrätt
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Skydd för titlar på litterära och konstnärliga verk kan erhållas enligt olika lagar. I denna uppsats behandlas skyddet enligt upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen. Varumärkeslagen ersattes den 1 juli 2011 av en ny, mer EU-anpassad, varumärkeslag. LÄS MER
4. Aktieindex - en varumärkesanvändning i förändring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Immateriella rättigheter utgör en väldigt viktig komponent på den globala markanden och enorma investeringar ligger ofta bakom uppkomsten och underhåll av starka varumärken. Detta skapar givetvis starka incitament att bevaka och skydda dessa varumärken och i den mån det går att reglera tredje mans användning genom exempelvis licenser. LÄS MER
5. Varumärkesskydd av färger i sig - Värdefullt tillskott till immaterialrättsportföljen eller imagestärkande icke-skydd?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Immaterialrätten får en alltmer betydande roll i det moderna samhället. Den ökade kommersialiseringen har skapat stora värden i företagens kännetecken och konsumenternas associationer därtill. Varumärkesrätten skyddar kännetecken som ord, figurer, former och utstyrslar. LÄS MER