Sökning: "face-to-face processer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden face-to-face processer.

  1. 1. En Ny Era - Artificiell Intelligens inom Digital Marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emily Bergström Stacey; Fredrika Björk; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marketing; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisation; Artificiell intelligens; ChatGPT; DALL-E 2; GPT-4; Digital marknadsföring; Search engine optimisation SEO ; Paid search marketing; Online public relations; Affiliate marketing; Display advertising; Email marketing; Social media marketing; Personalisering;

    Sammanfattning : I slutet av år 2022 introducerades det nya AI-verktyget ChatGPT, en AI-modell som använder maskininlärning för att generera människoliknande svar i stor skala. ChatGPT:s snabba framväxt medför en ovisshet kring hur AI-verktyget kommer påverka praxis för digital marknadsföring. LÄS MER

  2. 2. Traveling and Meeting in a Pandemic World

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lina Sundman; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; Institutionalization; CSR; Business related travel; Organizations in Sweden; COVID-19; Institutioanlisering; CSR; Affärsresor; Organisationer i Sverige;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic disrupted the world by changing and affecting the social practices when millions of employees were forced to stay at home and work in the digital context.The aim with this study is to investigate how business travel patterns have changed over time due to the global COVID-19 pandemic, and to investigate what patterns, policies, and behaviors are expected to look like in the future. LÄS MER

  3. 3. Eye movement during available Eye Contact, Skewed Visuality and Time Delay in Video Conversation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Foteini Gkivizini; [2022]
    Nyckelord :online video call; eye movement; eye tracking; eye contact; online synchronous communication; social breathing; videosamtal online; ögonrörelser; ögonspårning; ögonkontakt; synkron kommunikation online; social andning;

    Sammanfattning : Online conversations via video have nowadays partially replaced face to face contact, and there are some challenges that occur in video conversations, e.g., time delay and the placement of the camera which leads to eliminating the possibility for direct eye contact, and time delay. LÄS MER

  4. 4. Core Plant knowledge management and transfer

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johanna Feltendal; Johanna Josefsson; [2017]
    Nyckelord :Knowledge management; Knowledge transfer; Knowledge sharing; International manufacturing networks; Site roles; Core Plant; Subsidiaries; Knowledge management; kunskapsöverföring; kunskapsspridning; internationella tillverkningsnätverk; fabrikers roller; Core Plant ledande fabrik ; systerfabriker;

    Sammanfattning : Production sites in international manufacturing networks tend to have different responsibilities and roles in the network. One common classification of plants is to divide the sites into one core plant and several other production units or subsidiaries, where the core plant has an active role in the creation and transfer of knowledge, innovation and know-how, concerning products and processes. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsöverföring : från individ till organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Barbro Eriksson; Jessica Sjökvist; [2015]
    Nyckelord :individual knowledge; knowledge transfer processes; tacit knowledge; individbaserad kunskap; kunskapsöverföringsprocesser; tyst kunskap;

    Sammanfattning : Individers specifika, inneboende kunskap har kommit att bli ett allt viktigare redskap för att generera konkurrensfördelar i dagens föränderliga samhälle. Det ställer därmed krav på ledningen att kunna hantera organisationens komplexa tillgång och främja kunskapsöverföring mellan organisationsmedlemmarna genom tillämpliga processer. LÄS MER