Sökning: "face-to-face teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden face-to-face teaching.
1. Online Education and Digital Competence : A Comparative Study of Teachers’ Perception Based on Their Experience During COVID-19 Pandemic
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Digitalization through the use of Information and Communication Technologies is a phenomenon which has a great influence on our way of living. Organizations and society at large are not left behind. LÄS MER
2. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER
3. Historierna i rummet : Utmaningar och möjligheter med flera historiekulturer representerade i multikulturella klassrum samt strategier för bemötandet av dessa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats har som syfte att analysera historielärares upplevelser av möten med olika historiekulturer i multikulturella klassrum och identifiera att deras didaktiska strategier för att bemöta dessa. Undersökningen utförs i tre steg bestående av en förundersökning, en enkät och sedan två samtalsintervjuer. LÄS MER
4. Self-reported voice symptoms and voice handicap during virtual teaching compared to face-to-face teaching : A survey-based study on Swedish teachers in high schools and institutions of higher education
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Purpose: Since the beginning of 2020, teachers all over the world have had to switch over to virtual teaching because of the COVID-19 pandemic. This change of teaching mode has unknown consequences on the vocal health of teachers. LÄS MER
5. Challenges and Opportunities for Digital Mentorship Programs in ICT
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The covid-19 pandemic required an emergency transition to digital education all over the world and led to a huge learning loss in most countries. Informal learning programs teaching children digital skills were stopped or digitalized due to the pandemic. LÄS MER