Sökning: "facebook ålder"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden facebook ålder.

  1. 1. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Hofréus; Arvid Nilsson Landing; [2024]
    Nyckelord :Loneliness; Social media; Young adults; Ontological security; Gender; Gender socialization; Ensamhet; Sociala medier; Unga vuxna; Ontologisk trygghet; Kön; Genus; Könssocialisation;

    Sammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER

  2. 2. Arbetsrelaterad self-efficacy, arbetsrelaterade stressorer och ålder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Jonna Durlind; Tanja Hedberg; [2024]
    Nyckelord :Occupational self-efficacy; job demand-control-support model; work-related stressors; human services; age; Arbetsrelaterad self-efficacy; krav-kontroll-stöd-modellen; arbetsrelaterade stressorer; kontaktyrken; ålder;

    Sammanfattning : Studien syftade till att undersöka på vilket sätt arbetsrelaterad self-efficacy predicerade de arbetsrelaterade stressorerna krav, kontroll och socialt stöd hos verksamma inom kontaktyrken (N=63). Syftet var också att undersöka om, och därest på vilket sätt, prediktionerna modererades av ålder. LÄS MER

  3. 3. Samband mellan förlossningsförlopp och valpdödlighetr : hos berner sennen och labrador retrieve

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Louise Kavak; [2024]
    Nyckelord :Berner sennen; labrador retriever; valpdödlighet; dystoki; kullstorlek; reproduktion; reproduktionsproblem; förlossningsförlopp;

    Sammanfattning : Reproduktion och ett normalt förlossningsförlopp är av stor vikt inom aveln för renrasiga hundar. Flertal svenska och internationella studier har studerat normalfysiologi, reproduktionsstörningar och valpdödlighet. Det finns multifaktoriella orsaker till ökad valpdödlighet under förlossnings-förloppet. LÄS MER

  4. 4. En kvantitativ studie om unga vuxnas beroende av sociala medier i relation till upplevd ångest med fokus på köns- och åldersrelaterade aspekter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Axel Takvam; Linn Wickström; [2024]
    Nyckelord :Sociala medier; ångest; unga vuxna; ålder; kön;

    Sammanfattning : Today, social media is an integral part of young adults' lives, while increased perceived anxiety has become a general concern. The purpose of the study was therefore to investigate how social media addiction is related to perceived anxiety in young adults. LÄS MER

  5. 5. Våra plattformar och köpintentioner : En kvantitativ undersökning om konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliwer Tomczyk; Wilma Pasanen; Nathalie Indiketiya Hewage; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; tillit förtroende; tekniskt förtroende; köpintention; sociala medier; riskbenägenhet; upplevd kontroll; teknisk effektivitet; Facebook och Tiktok;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Nathalie Indiketiya Hewage (01/05/11) Wilma Pasanen (01/08/31)                                Oliwer Tomczyk  (96/03/30)                             Titel: Våra plattformar och köpintentioner - En kvantitativ undersökning om Konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Social media marketing, tillit/förtroende, tekniskt förtroende, köpintention, sociala medier, riskbenägenhet, upplevd kontroll, teknisk effektivitet, Facebook och Tiktok  Forskningsfråga/or: Hur påverkar reklam konsumenters köpintention på Facebook och Tiktok beroende på kön och ålder?  Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka sambandet på reklam mellan Facebook och Tiktok samt konsumenters köpintention. Studiens resultat bidrar till en bättre förståelse för huruvida köpintentionen ändras beroende på plattform och demografiska faktorer, mer specifikt kön och ålder. LÄS MER