Sökning: "facebook annonsering"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden facebook annonsering.
1. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER
2. Riktad marknadsföring inom sociala medier : en undersökning av hur riktad annonsering påverkar användarupplevelsen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This bachelor thesis is about how targeted marketing affects the user experience on Facebook and Instagram. This study has both been looking at the number of ads in users' feeds but also the structure of each individual ad because the information architecture behind every information campaign, not only affects the user experience but has also shown that it determines how users view the company behind the ad. LÄS MER
3. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
4. Konsumenters perspektiv på anpassad annonsering : En kvalitativ studie om konsumenters attityder till individanpassad annonsering på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
5. Facebook: Den nya digitala plattformen för annonsering : En kvalitativ studie om konsumentens attityd till Facebook-annonsering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Background and problem discussion The new lifestyle developed by today's generation is based on an increasing digitalization and use of social media. The fundamental reason behind digitalization is that information´s availability in digital form has increased. LÄS MER