Sökning: "facebook användaravtal"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden facebook användaravtal.
1. Reklam på sociala medier – personlig eller integritetskränkande? : En studie om användares syn på individ anpassad reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Många företag fokuserar sin reklam på sociala medier idag då de kan, utifrån användarnas beteende, utforma reklam som passar varje individ. Facebook har 2.2 miljarder aktiva användare världen över och är därmed en tacksam plats för företag att annonsera på. LÄS MER
2. Facebook-användares kännedom och attityd rörande Facebooks användaravtal i förhållande till användarnas beteende
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie behandlar det sociala nätverket Facebooks mest aktiva användare, personer mellan 16 och 25 år. Studien studerar skälen bakom varför många väljer att inte sätta sig in i detalj i Facebooks användarvillkor och policy för dataanvändning, samt vilken attityd dessa användare har i frågan om avtalen i förhållande till användarnas beteende på Facebook. LÄS MER