Sökning: "facebook identitet"

Visar resultat 21 - 25 av 142 uppsatser innehållade orden facebook identitet.

  1. 21. Game of Thrones som identitet : En studie om hur en tv-serie blir till ens identitet i en Facebookgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Alexandra Örn; Hanna Svanberg; [2019]
    Nyckelord :Facebook; convergence; participant culture; identity creation; qualitative content analysis; Game of Thrones; Facebook; konvergens; deltagarkultur; identitetsskapande; innehållsanalys; Game of Thrones;

    Sammanfattning : Denna studien har analyserat hur fansen till den slutna Facebookgruppen “Game of Thronesdiscussions” skapar sig en identitet efter serien Game of Thrones. För att kunna ta reda pådetta har 48 kommentarer, inlägg och memes valts ut och sedan analyserats utifrån metodenkvalitativ innehållsanalys. LÄS MER

  2. 22. "Riktig" journalistik : En Foucaultdiansk diskursanalys av Journalistbubblan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexander Hjelmqvist; Daniel Ramberg; [2019]
    Nyckelord :Foucault; good journalism; press ethics; discourses; systems of exclusion; Foucault; god journalistik; pressetik; diskurser; utestängningssystem;

    Sammanfattning : Denna studie är en Foucaultdiansk diskursanalys av Facebookgruppen Journalistbubblan som ämnar undersöka vad gruppens medlemmar tycker är god journalistik, med särskilt fokus på att undersöka särskiljande och utestängande praktiker. En teoretisk grund av Foucaults teorier om diskurser som kontrollerande system tillsammans med pressetiska regler och riktlinjer tillämpas. LÄS MER

  3. 23. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; marketing; hedonic; utilitarian; fashion; IT; Influencer marketing; marknadsföring; hedonistiskt; utilitaristiskt; mode; IT;

    Sammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER

  4. 24. Digital delaktighet : En kvalitativ fallstudie om identitet, nyhetsdelande och sociala interaktioner hos läsare av digitala dagstidningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jenny Lindström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidningsbranschen är inne i en intensiv förändringsperiod där papperstidningarna fasas ut och de digitala lösningarna ökar. De stora mediehusen har tagit upp kampen om de digitala prenumeranterna för att klara sig ekonomiskt när intäkterna från annonserna sviker. LÄS MER

  5. 25. Konsten att/som vara i Vara : En diskursteoretisk studie av offentlig konst, motstånd och identitet

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Etnologi

    Författare :Liza Matilda Jernberg; [2018]
    Nyckelord :Vara; public art; identity; opposition; meaning-making; municipality; norms; public domain; branding; progressiveness; discourse theory; Vara; offentlig konst; identitet; motstånd; meningsskapande; kommun; normer; offentliga rummet; branding; varumärke; progressivitet; diskursteori;

    Sammanfattning : In this thesis I have studied the conflicts that arose in Vara when the municipality ordered a sculpture by the artist Katharina Grosse in collaboration with The National Swedish Public Art Council and the Swedish Transport Administration in 2012. The aim of the study is to analyze the meaning-making of the sculpture as a process determined by social negotiations concerning variables such as identity, societal hierarchies and education. LÄS MER