Sökning: "facebook konkurrenter"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden facebook konkurrenter.

  1. 1. Hur fungerar samarbete mellan konkurrenter? : En studie om coopetition i det alternativa matnätverket REKO-ring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emilia Haggärde; [2021]
    Nyckelord :Coopetition; competition; cooperation; alternative food networks; Coopetititon; konkurrens; samarbete; alternativa matnätverk;

    Sammanfattning : Intresset för närproducerad mat växer. Klimatdebatten ökar medvetenheten kring maten vi äter. Som ett resultat av detta startades REKO-ring 2013 i Finland. 2016 kom REKO-ring till Sverige och har ökat snabbt i popularitet. LÄS MER

  2. 2. Hämtning av gammal historik från sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Högskoleingenjörsutbildning i datateknik

    Författare :Artur Hellberg; [2018]
    Nyckelord :notified; sociala medier; elasticsearch; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Notified är ett mjukvaruföretag som grundades 2010 med idén att skapa en ny mediabevakningstjänst. Idag kan företagets användare med deras omvärldsbevakningsverktyg (mera känt som Notified) skapa avancerade skräddasydda bevakningar på varumärken, produkter, branscher, konkurrenter mm. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensrättens påverkan på företagsförvärv inom sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Sofia Puusepp; Julia Wykman; [2015]
    Nyckelord :konkurrensrätt; EU-kommissionen;

    Sammanfattning : De konkurrensrättsliga reglerna finns till för att skydda både konsumenter och företag mot bland annat förbjudna avtal som påverkar handeln mellan EU:s medlemsstater. EUkommissionen granskar företagskoncentrationer och kan förbjuda sammanslagningar av företag, om de strider mot EU:s konkurrensregler. LÄS MER

  4. 4. Social mediestrategi för en mobil restaurang

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jenny Quach; Frida Stenbäck; [2015]
    Nyckelord :Budskapsstrategi; Emotioner; Facebook; Instagram; Sociala Medier; Social mediestrategi; Varumärke; Word of Mouth; Viral spridning;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this report is to find out how to design a social media strategy with the purpose of increasing the number of followers and exposure of a mobile restaurant on selected platforms. Two different campaigns have been designed and the effects between them have been compared. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av organisationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emma Nordström; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; strategier; möjligheter; risker; mun-till-mun kommunikation; viral marknadsföring; Facebook; Twitter; Instagram; vägledning;

    Sammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER