Sökning: "facebook like"
Visar resultat 1 - 5 av 283 uppsatser innehållade orden facebook like.
1. Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden : En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Svenska privatpersoners investeringsbeteende: Kryptomarknaden - En kvantitativ studie om hur svenska privatpersoner investerar i kryptovalutor Bakgrund: Kryptomarknaden har på senare år blivit alltmer populär och visat på en stark tillväxt. Trots detta förblir den en oförutsägbar och riskfylld marknad för investeringar. LÄS MER
2. Attention Deficit Hyper(sexual?) Disorder - En kvantitativ studie om hur medicin och samsjuklighet påverkar hypersexuella tendenser hos kvinnor med ADHD
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether there are differences in hypersexual tendencies when comparing women with ADHD who are taking medication for their ADHD with women with ADHD who are not taking any medication. Knowledge of how a condition like ADHD can affect sexuality is of relevance to social work since this is a target group for a lot of organizations employing social workers. LÄS MER
3. Examining the Competitive Effects of Digital Ecosystem Mergers : An Analysis of Theories of Harm Applied in Assessments of Digital Ecosystem Mergers under EU Merger Control
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Digitalisation has fundamentally changed the way we communicate, conduct trade and consume goods and services. It has also enabled new business models to evolve. Some firms in the digital sector have developed and are now operating large conglomerate-like networks commonly referred to as ‘digital ecosystems’. LÄS MER
4. Turismupplevelser & sociala medier : En studie om sociala medier har en inverkan på unga myndigas turistupplevelser
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Användningen av sociala medier har under de senaste åren ökat radikalt och allt fler människor väljer att dela med sig av bilder och upplevelser på sociala medier, där turistupplevelser har blivit allt vanligare. Att uppdatera Facebook och Instagram under en resa är vanligt idag, där vissa resenärer är motiverade till att begränsa sin teknikanvändning under en resa, medan andra har väldigt svårt att komma över teknikbehovet. LÄS MER
5. Role of Social Media Presence for Thriving in and Improvement of Brand Awareness in the Fashion Industry of Sweden
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the role of social media presence in thriving in and increasing brand awareness in the fashion retail industry of Sweden. The study investigates how social media usage affects brand awareness in the fashion industry of Sweden. LÄS MER