Sökning: "facebook och sociala vanor"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden facebook och sociala vanor.

  1. 1. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Douglas Olsson; [2018]
    Nyckelord :Corporate Social Responsbility; PR; Image; H M; Varumärke; SPSS;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER

  2. 2. Kosttillskott och sociala mediers påverkan på individers självuppfattade kroppsbild

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskap

    Författare :Joar Larsson; [2016]
    Nyckelord :body image; social media; public health; supplements; Kroppsuppfattning; sociala medier; folkhälsa; kosttillskott;

    Sammanfattning : Objective: The purpose of this study was to investigate the relationship between the individual frequency of use of both supplements and social media and how it can be linked to a poor body image. Method: A semi-structured questionnaire study of quantitative approach was created to investigate the respondent’s supplements habits, social media habits and their self-estimated body image. LÄS MER

  3. 3. Att synas är att finnas : Kvantitativ studie om studenters och yrkeverksammas användande av personlig varumärkeshantering på sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Bergman-Gullmark; Angelica Löfgren; [2014]
    Nyckelord :Personlig varumärkeshantering; sociala medier; Facebook; LinkedIn;

    Sammanfattning : Författarna har identifierat ett forskningsgap inom personlig varumärkeshantering ur individens perspektiv. Det finns dock ett begränsat antal studier kring individerna bakom och hur de använder sig av personlig varumärkeshantering. LÄS MER

  4. 4. Användning av sociala medier och upplevd stress

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Roya Jangali; [2013]
    Nyckelord :Upplevd stress; Facebook; social media;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om användning av sociala medier är kopplad till stress. 100 personer i åldrarna 18 till 46 år besvarade två mätinstrument angående stress och sina vanor vad gäller sociala medier. Statistiska analyser visade att ju mer användning av sociala medier och Facebook desto högre stress. LÄS MER

  5. 5. Användarna och företagen : En studie i användarnas inställning till företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Philip Stockenhed; [2013]
    Nyckelord :Instagram; sociala medier; smarttelefon; marknadskommunikation; PR; mobilmarkandsföring; kvantitativ studie.;

    Sammanfattning : Utvecklingen av smarta telefoner och sociala medier har gjort det enklare för människor att kommunicera med varandra. Detta är något som företag inte varit sena med att ta till förfogande. Då det idag anses som en självklarhet att företag befinner sig på sociala medier har intresset växt för hur mobilmarknadsföring går till. LÄS MER