Sökning: "facebook som intern kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden facebook som intern kommunikation.

  1. 1. Adhd i memes

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Ida Rosenlöf; [2022]
    Nyckelord :Kvinnor med diagnos adhd; socialsemiotik; memes; hyperverklighet; stereotyper; grupptillhörighet; fenomenologi;

    Sammanfattning : Återkommande aspekter relaterade till diagnosen adhd visualiseras i memes som används för intern kommunikation i en sluten grupp på Facebook. Dessa memes är grunden för en socialsemiotisk analys som utifrån Halls beskrivning av representation, ska undersöka mottagargruppen med ett fenomenologiskt perspektiv på upplevelsen av vad de olika aspekterna innebär. LÄS MER

  2. 2. Hur organisationer använder sociala medier för intern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maida Hidic; Anton Rundqvist; [2017]
    Nyckelord :intern kommunikation; kommunikationskanaler; Facebook; Workplace by Facebook;

    Sammanfattning : I en allt mer konkurrerande marknad är kommunikationen av stor betydelse för organisationers överlevnad. I och med nya innovativa tekniker utvecklas kommunikationslösningar som kan effektivisera verksamhetens kommunikation. En ny sådan teknik är sociala medier som växer och blir ett vardagligt sätt att kommunicera på. LÄS MER

  3. 3. Låt inte gästen få sista ordet. : En kvalitativ studie om hur tjänsteföretag inom besöksnäringen arbetar och skulle kunna arbeta med Sociala medier, WOM och eWOM

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joacim Braunander; Fredrik Olofsson; [2015]
    Nyckelord :CGM; Extern marknadsföring; Sociala medier; Kommunikation; Intern marknadsföring; Word of mouth; electronic Word of mouth;

    Sammanfattning : Internet har utvecklats snabbt de senaste åren och med utvecklingen har sociala medier blivit en stor del av Internet. Sociala medier innebär all form av kommunikation som sker på Internet så som exempelvis Tripadvisor, Facebook, Twitter, Booking.com eller Instagram. LÄS MER

  4. 4. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Saga Östberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :Podcast; Medieekologi; Time Shift; Användargenererat innehåll; Samskapande Värde; Berättelser; Samproduktion; Virtuell Varumärkesgemenskap; Gemenskap; Kultur; Konsumtionskulturteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som verktyg för organisatoriskt lärande och verksamhetsstyrning

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Filip Fischer; David Chaaya; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Social media as a tool for organizational learning Author: David Chaaya & Filip Fischer Supervisor: Stig Sörling & Tomas Källqvist Background: People have always used different ways of communicating. Communication has a vital role in organizations for control when management and employees are communicating and interacting with each other to spread individual learning. LÄS MER