Sökning: "facebook som verktyg för relationsmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden facebook som verktyg för relationsmarknadsföring.
1. Sociala Medier – Utifrån ett marknadsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och klarlägga SM ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta görs genom att redogöra för dess karaktär samt studera möjligheter och svårigheter som kretsar kring fenomenet. Metoden som använts är kvalitativ och studien bygger på samlad empiri från fem intervjuer. LÄS MER
2. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER
3. Relationsskapande genom marknadsföring via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Social media has become a natural part of our everyday lives and the use of social media isincreasing every year in Sweden. In six years, the proportion of daily use of social media hasmore than doubled. Those who use social media mostly in Sweden are women. LÄS MER
4. Relationer i fokus? : En studie om kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Sociala mediers uppkomst har inneburit nya möjligheter för marknadskommunikation men de har också vänt upp och ner på traditionella marknadsföringsmetoder. Det finns därför en osäkerhet kring hur mediernas fulla potential för dialog, interaktivitet, relationsbyggande och viral spridning ska utnyttjas. LÄS MER
5. Sociala medier som kommunikationsverktyg - relation och interaktion : En studie av svenska statliga myndigheters aktivitet i sociala medier
Magister-uppsats,Sammanfattning : SAMMANFATTNING Sociala medier har sedan uppstarten år 2004 använts flitigt världen över. Till en början var det ett nätverk designat för privatpersoner, men år 2007 började även företag utnyttja verktyget och till sist fick även myndigheter upp ögonen för kommunikationsverktyget. LÄS MER