Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  2. 2. Hide or Embrace Drawbacks? - A Quantitative Study of the Impact of Two-Sided Messaging in the Online Secondary Marketplace Setting

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofie Bixo; Tyra Löthman; [2023]
    Nyckelord :Purchase intention; Facebook Marketplace; Second-hand buying; Theory of Planned Behaviour; Two-sided messaging;

    Sammanfattning : In recent years, online secondary marketplace platforms have experienced rapid growth as both sustainability concerns and the demand for second-hand products have increased substantially. Despite this considerable growth, second-hand marketplaces have remained relatively understudied. LÄS MER

  3. 3. Barnets Förstaspråk : Att undervisa flerspråkiga barn i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Elin Bergholm; Nour Ammar Salla; [2023]
    Nyckelord :språkutveckling; förstaspråk; enkätundersökning; flerspråkighet; scaffolding; kulturell mångfald och inkluderande undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och beskriva hur pedagoger i förskolan aktivt använder barnens förstaspråk som en resurs och en stödstruktur under undervisning. Genom att belysa strategier, metoder och goda exempel som främjar barnens språkutveckling och lärande genom att integrera deras modersmål i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. Winter is coming - A game of reducing electricity consumption: A quantitative study of attitudes towards policy tools with the goal of reducing electricity consumption

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Adam Solberg; Viktor Marthinsson; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Policy tools; Electricity consumption;

    Sammanfattning : To make decisions, policy makers need to be informed about the consequences their decisions might implicate. This thesis takes a closer look at the Swedish electricity market and investigates attitudes that electricity consumers have towards different policy tools aiming to reduce electricity consumption. LÄS MER

  5. 5. Man ska ha elbil? En kvantitativ undersökning kring vilka faktorer som påverkar konsumenters intention till att köpa elbil

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celie Holmgren; Iris Viel Lamare; [2022]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; Intention; Attitude; Value-Belief-Norm; Electric car;

    Sammanfattning : One of the sectors that contributes the most to greenhouse gas emissions is the ground transport sector. Cars that are fully or partially powered by electricity are an important tool to reduce emissions in this area. LÄS MER