Sökning: "facebook strategi"

Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden facebook strategi.

  1. 11. Why Which Wine: An Explorative Study on Wine Cues and Swedish Wine Consumers' Decision-making

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Widstrand; Anton Giwercman; [2020]
    Nyckelord :Wine; Cues; Conjoint analysis; Consumer Decision-making; Knowledge;

    Sammanfattning : The thesis studies Swedish consumers' decision-making when they select a bottle of wine. We use literature on decision-making as responses to cues as framework investigate the impact of four wine-related cues, namely country of origin, price, organic and grape variety. LÄS MER

  2. 12. Digital politik : En undersökning av politiska facebookgrupper med hjälp av Social Representation Theory (SRT) & kvantitativ innehållsanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dennis Vedmar; [2020]
    Nyckelord :digital politik; social representation theory; facebook; facebookgrupper; sociala medier; ekokammare;

    Sammanfattning : I följande arbete kombineras Social Representation Theory (SRT) med kvantitativ innehållsanalys när politiska facebookgrupper undersöks. Fyra grupper och tolv inlägg och 164 kommentarer undersöks. Den kvantitativa innehållsanalysen visar att samtalsklimatet på politiska facebookgrupper är hårt och ganska elakt. LÄS MER

  3. 13. Politik på Facebook - spelar likes roll?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alicia Westin; Malin Sandholm; [2020]
    Nyckelord :social proof; social presence; politics; marketing;

    Sammanfattning : Marketing has become an increasingly important part of politics and today marketing strategies are used to communicate with voters. Communication has become a success factor for the political parties. LÄS MER

  4. 14. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Nilsson; Signe Rolfhamre; [2020]
    Nyckelord :Kriskommunikation; covid-19; Facebook; SCCT; storytelling;

    Sammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER

  5. 15. Tillit, misstro och konspirationer : En kvalitativ studie om produktionen av tillit och misstro i en konspiratorisk facebookgrupp mot strålning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Nathalie Carlsson; Martin Hage; [2020]
    Nyckelord :Conspiracy; 5G; covid-19; Facebook; social media; trust; mistrust; structured skepticism.; Konspiration; 5G; covid-19; Facebook; sociala medier; tillit; misstro; strukturerad skepticism.;

    Sammanfattning : Coronapandemin 2020 påverkar hela den civiliserade världen och förändrar inte bara hur vi agerar i den fysiska världen utan också hur vi agerar i cyberspace. Kritik mot telekommunikationsföretag och deras utveckling av 5G-teknik har ökat under denna pandemi på grund av en konspirationsteori som förbinder det med spridningen av coronaviruset. LÄS MER