Sökning: "facebook strategi"

Visar resultat 21 - 25 av 90 uppsatser innehållade orden facebook strategi.

  1. 21. Service recovery 2.0

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; Service recovery-paradoxen; Klagomålshantering; Sociala medier; Facebook; Rättvisa; Förväntningar; Relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera och förstå service recovery-processen i ett serviceföretag med en komplex verksamhet genom att fokusera på klagomål som framförts i sociala medier. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ fallstudie av ett företag i kryssningsbranschen. LÄS MER

  2. 22. Förnuft eller Magkänsla? - En fallstudie om hur kognitiva och affektiva stimuli i annonstexter driver försäljning på Facebook

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Avelin; Anton Villberg; [2018]
    Nyckelord :Copywriting; Decision making; Cognitive; Affective; Sales driven marketing;

    Sammanfattning : The context of digital advertising has made it simpler to measure investments in marketing activities online, in terms of sales conversion. This has induced an increased adoption of a sales-driven marketing approach. LÄS MER

  3. 23. “Det finns inte en silver bullet” : En kvalitativ fallstudie om ett statligt bolags deltagande i sociala medier när förtroendet har raserats

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Pettersson; Lisa Hansson; [2018]
    Nyckelord :Trust; brand loyalty; social media; strategy; trust crisis; communication; Förtroende; varumärkeslojalitet; sociala medier; strategi; förtroendekris; kommunikation;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrade medielandskapet ökar möjligheterna för organisationer att hitta nya vägar att nå ut med sin marknadskommunikation. Detta ställer höga krav på att organisationer ska delta i medieplattformar och ha en fungerande strategi för hur plattformen ska användas. LÄS MER

  4. 24. Analyzing the analyzing tool

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Viktor Nyman; Fredrik Hjelm; [2018]
    Nyckelord :Big data; Customer analytics; Marketing; Personality; Online behavior;

    Sammanfattning : Big data is rapidly disrupting how marketing is being used by enabling deeper and more individual customer insights. Sometimes, this comes at the price of integrity. This thesis aims to search for how valuable the most personal insights may be in predicting customer behavior. LÄS MER

  5. 25. BLOCKET, FACEBOOK ELLER TRADERA? : Påverkande faktorer när unga väljer plattform för digital begagnathandel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Lundin; Andreas Otterfalk; [2018]
    Nyckelord :network effect; two-sided markets; Digital begagnathandel; nätverkseffekt; tvåsidiga marknader; TSM;

    Sammanfattning : Den digitala strukturomvandling vårt samhälle genomgår har bidragit till att den digitala kompetensen är stor oavsett åldersgrupp. Idag är internet en stor del av vår vardag och används dagligen, både privat, i skolan och i arbete. LÄS MER