Sökning: "factors influencing attitude"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden factors influencing attitude.

  1. 1. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  2. 2. Att observera utanför spelplanen : En kvalitativ undersökning som behandlar vilka faktorer som gör att gymnasieflickor väljer att avstå från att delta i undervisningen i idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Uhlin; [2024]
    Nyckelord :Idrottsundervisning; Genus; Motivation; Självkänsla; Jämställdhet; Social dynamik;

    Sammanfattning : Physical activity is widely acknowledged as vital for maintaining health over both short and long periods. Current research, including a 2023 report from the national food agency, highlights a concerning trend among children and adolescents towards increased sedentarism. LÄS MER

  3. 3. Hur upplever olika generationer beteendeanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :SveaFilippa Hjalmarsson; Ebba Samuelsson; [2023-11-07]
    Nyckelord :Beetendeanpassad Marknadsföring; Attityder; Ambivalens; Generational Cohort Theory; Advertising Value Model;

    Sammanfattning : Research questions: ● What are the underlying factors influencing attitudes towards behavioral marketing across different generations? ● Is it possible to identify an ambivalent attitude towards behavioral marketing across different generations and if so how is it expressed? Purpose: The purpose of the study is to investigate the reasons for the attitudes towards behavioral marketing in different generations. Furthermore, the aim of the study is to investigate whether there is an ambivalent attitude within the generations when it comes to behavioral marketing and how it shows. LÄS MER

  4. 4. Service Adoption in The Agricultural Sector - A case study about the role of product-service offerings for Swedish cattle farmers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emma Larsson; John Larsson; [2023-07-19]
    Nyckelord :Agriculture; Cattle farmers; Business model change; Digital servitization; Product-service-software systems; Product-service adoption; Value co-creation; Servitization;

    Sammanfattning : Even in traditional sectors such as the agricultural sector, digitalization has significantly impacted operations. Because of the sector’s fundamental role in society, understanding this digital evolvement to support further development is of essence on a grand societal level. LÄS MER

  5. 5. A Consumer Perspective on Reshoring Production: Insights from Sweden

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeliene Hedin; Yajun Liang; Witt Gustaf; [2023]
    Nyckelord :Reshoring; Swedish Consumers; Purchase Intention; Brand Attitude; Social Acceptability; Perceived Social Responsibility;

    Sammanfattning : Background: Reshoring refers to the process of bringing back manufacturing activities from foreign countries to the home country. The phenomenon is receiving increasing attention from companies and academics for factors such as increasing labor costs in offshore locations, supply chain disruptions, and a growing preference for locally made products. LÄS MER