Sökning: "fairtrade varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden fairtrade varumärke.

  1. 1. Gothenburg City - a Fairy Trade? En studie om hur Göteborg Stad bör lägga upp sitt marknadsföringsarbete av Fairtrade på ett strategiskt framgångsrikt sätt.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Lans; Johanna Lillecreutz; [2016-09-05]
    Nyckelord :Fairtrade; Fairtrade City; Varumärke; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. #Godaremat : En studie om hur en reklamkampanj för ett ekologiskt varumärke kan utformas

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Cever; Tiina Huuhka; [2015]
    Nyckelord :reklamkampanj; kampanjbild; mat; estetik; grafisk formgivning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att fördjupa oss i hur teori, metod och beprövad erfarenhet kan användas vid utformandet av en reklamkampanj. Vi har använt de kunskaper vi fick till att sammanställa en reklamkampanj åt uppdragsgivaren Zest som är en ekologisk matbar i Karlstad. Målet med kampanjen var att visa upp deras unika utbud av mat. LÄS MER

  3. 3. Kaffet spelar roll : En kvalitativ studie över organisationen Rättvisemärkts varumärkeskommunikation och hur en grupp mottagare uppfattar varumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Nilsson; Frida Panzar; [2008]
    Nyckelord :Rättvisemärkt; Fairtrade; Fair trade; Communication; Brand; Rättvisemärkt; Fairtrade; Fair trade; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att ta reda på vad organisationen Rättvisemärkt vill kommunicera med sitt varumärke och hur en grupp mottagare uppfattar det. Genom att göra intervjuer med kommunikationsansvarige på Rättvisemärkt samt personer som via sina organisationer/företag medverkat i Rättvisemärkts kampanj ”Vi dricker Rättvisemärkt kaffe”, utreder vi våra frågeställningar för att kunna uppnå undersökningens syfte. LÄS MER

  4. 4. Varumärkespositionering genom etik och socialt ansvar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Sörensson; Charlotta Streiffert; [2007]
    Nyckelord :Varumärkespositionering; Corporate social responsibilty; Mervärde; Fairtrade; Trovärdighet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar undersöka hur företag som är i lanseringsfasen och vill positionera genom etik och socialt ansvar, bör arbeta för att uppnå ett starkt varumärke. För att närmare undersöka vilka utmaningar dessa företag ställs inför, har vi valt att utgå från studiens fallföretag Design Fair, som vill kombinera etiska aspekter med traditionella differentieringsvariabler. LÄS MER