Sökning: "faktoranalys"

Visar resultat 16 - 20 av 174 uppsatser innehållade ordet faktoranalys.

  1. 16. Stereotypinnehåll för sociala grupper med olika hög social status: Effekten av deltagarinstruktioner inom Stereotype Content Model

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Tobias Ahlqvist; Sabina Basic Knezevic; [2021]
    Nyckelord :stereotype content; agency; communion; instructed perspective; social desirability; rich; poor; stereotypinnehåll; agens; kommunalitet; deltagarinstruktioner; social önskvärdhet; rika; fattiga; Social Sciences;

    Sammanfattning : Stereotype research has previously employed different techniques of measuring stereotype content. One such theory is the Stereotype Content Model (SCM) in which content is measured along the dimensions of competence and warmth (Fiske et al., 2002) or the parallels agency and communion (Abele et al., 2016). LÄS MER

  2. 17. Värdet av frivillig revision : En kvantitativ studie av hur företagen uppfattar värdet av revision och revisorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Julia Holck-Clausen; Linn Petersson; [2021]
    Nyckelord :Voluntary audit; core value; added-value; auditor; perceived value; non-audit; Frivillig revision; kärnvärde; mervärde; revisor; uppfattat värde; icke-revisionspliktiga;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har identifierat sex olika anledningar som påverkar valet av frivillig revision. Det tidigare forskning inte lägger lika stor vikt vid är icke-revisionspliktiga företagares egna uppfattningar gällande värdet av revision och revisorer i allmänhet Syftet med studien är att förklara hur företags uppfattade värde av revision och revisorer påverkar valet av frivillig revision. LÄS MER

  3. 18. Self-Service Technology (SST) och dess relation till kundtillfredsställelse : En studie av onlinebaserad kundsupport hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Christoffer Annerstedt; Fredrik Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Customer Relation Management; ERP system; Information quality; SST-QUAL; Self-Service Technology; Customer Relation Management; Affärssystem; Servicekvalitet; SST-QUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gömmer det sig en teknologi som inte alla tänker på, nämligen Self-Service Technology(SST). Self-Service Technology befinner sig ofta i ens närhet. Företag använder sig av denna teknik för att tillfredsställa deras kunder snabbare och smidigare. LÄS MER

  4. 19. SWOT-PESTEL Study of Constraints to Decarbonization of the Natural Gas System in the EU Techno-economic analysis of hydrogen production in Portugal : Techno-economic analysis of hydrogen production in Portugal

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ROHAN ADITHYA VASUDEVAN; [2021]
    Nyckelord :Decarbonization; Natural Gas System; SWOT Strength; Weakness; and Opportunities Weakness ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; Green Hydrogen; Blue Hydrogen; Methane Reforming; Electrolysis; LCOH Levelized Cost of Hydrogen ; Avkolningen; Naturgas systemet; SWOT Strength; Weakness; and Opportunities Weakness ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; Grönt väte; Blå väte; Metanreformering; Elektrolys;

    Sammanfattning : The exigent need to address climate change and its adverse effects is felt all around the world. As pioneers in tackling carbon emissions, the European Union continue to be head and shoulders above other continents by implementing policies and keeping a tab on its carbon dependence and emissions. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER