Sökning: "faktoranalys"
Visar resultat 16 - 20 av 174 uppsatser innehållade ordet faktoranalys.
16. Stereotypinnehåll för sociala grupper med olika hög social status: Effekten av deltagarinstruktioner inom Stereotype Content Model
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Stereotype research has previously employed different techniques of measuring stereotype content. One such theory is the Stereotype Content Model (SCM) in which content is measured along the dimensions of competence and warmth (Fiske et al., 2002) or the parallels agency and communion (Abele et al., 2016). LÄS MER
17. Värdet av frivillig revision : En kvantitativ studie av hur företagen uppfattar värdet av revision och revisorer
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Tidigare forskning har identifierat sex olika anledningar som påverkar valet av frivillig revision. Det tidigare forskning inte lägger lika stor vikt vid är icke-revisionspliktiga företagares egna uppfattningar gällande värdet av revision och revisorer i allmänhet Syftet med studien är att förklara hur företags uppfattade värde av revision och revisorer påverkar valet av frivillig revision. LÄS MER
18. Self-Service Technology (SST) och dess relation till kundtillfredsställelse : En studie av onlinebaserad kundsupport hos Monitor ERP System AB
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : I dagens samhälle gömmer det sig en teknologi som inte alla tänker på, nämligen Self-Service Technology(SST). Self-Service Technology befinner sig ofta i ens närhet. Företag använder sig av denna teknik för att tillfredsställa deras kunder snabbare och smidigare. LÄS MER
19. SWOT-PESTEL Study of Constraints to Decarbonization of the Natural Gas System in the EU Techno-economic analysis of hydrogen production in Portugal : Techno-economic analysis of hydrogen production in Portugal
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The exigent need to address climate change and its adverse effects is felt all around the world. As pioneers in tackling carbon emissions, the European Union continue to be head and shoulders above other continents by implementing policies and keeping a tab on its carbon dependence and emissions. LÄS MER
20. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos Handledare: Anna Ljung Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X. Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER