Sökning: "faktorer e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 234 uppsatser innehållade orden faktorer e-handel.
1. Multi-crop solutions for sustainable agriculture : A Minor Field Study in Ratchaburi, Thailand
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Agriculture is facing many challenges, such as decreased biodiversity, soil erosion, water scarcity, and social inequality, because of industrial farming and its focus on high yields at the expense of sustainability. This also includes Thailand and the province of Ratchaburi. LÄS MER
2. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER
3. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER
4. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER
5. Faktorer som ökar arbetstillfredsställelsen och arbetsmotivationen hos anställda inom handels : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur upplevelsen av olika arbetssituationer predicerar arbetstillfredsställelse och arbetsmotivation hos handelsanställda. Arbetssituationerna utgjordes av hygienfaktorerna ledarskap och tidsupplevelse samt motivationsfaktorerna individuella inre upplevelser och autonomi från Herzbergs tvåfaktorteori. LÄS MER