Sökning: "faktorer påverkar produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 201 uppsatser innehållade orden faktorer påverkar produkt.

  1. 1. Impact of production strategies on inventory management - A case study at a Paper Mill

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Zakariya Ali; Josef Qya; [2023]
    Nyckelord :Produktionsstrategi; hybridsystem; lagerstyrning; lagerkostnader; genomloppstid; lägstalagernivå; pappersbruk; nyckeltal; Industriell ekonomi; Industriell ekonomi;

    Sammanfattning : Kundundersökningar har visat att det undersökta pappersbruket bör förbättra sina leveransledtider. En lösning för detta anses vara en förändring av nuvarande produktionsstrategi. LÄS MER

  2. 2. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  3. 3. Mapping and analysing the current waste paper recycling system in Europe for a new fiber-based packaging material

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Hande Seker Cakal; [2023]
    Nyckelord :Separate waste collection; material recovery; material recycling; extended producer responsibility; fiber-based cushioning packaging; Separat avfallsinsamling; materialåtervinning; utökat producentansvar; fiberbaserad dämpningsförpackning;

    Sammanfattning : Fiber-based packaging has emerged as an alternative to plastic packaging, driven by concerns regarding environmental impact and excessive usage of plastic. In response to market trends favouring circular packaging solutions, Stora Enso is preparing to introduce Papira, an innovative fiber-based cushioning packaging material, in Europe. LÄS MER

  4. 4. Managing Projects for New Product Development: Fixed, Flexible, or Mixed Approaches? : A Study on Suitability Decisions

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Klas Forsberg; Adam Willman; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Traditional-; Agile-; Hybrid Project Management; Physical Products; Suitability Assessment.; Ny produktutveckling; traditionell projektledning; agil projektledning; hybrid projektledning; fysiska produkter; lämplighetsbedömning.;

    Sammanfattning : Businesses within the physical product domain seek to transform the way they manage new product development, through more flexible approaches. Traditionally, this was done through a fixed approach, characterized by linear and rigid workflow. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar min personlighet mitt returbeteende? : En kvantitativ studie om femfaktorteorin, opportunistiska och legitima returbeteenden

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Olsson Dahl; Amanda Ek; [2023]
    Nyckelord :Personality; Personality dimensions; Returns; Return behavior; Big-Five model; Opportunistic return behavior; Legitime return behavior; Personlighet; Personlighetsdimensioner; Returer; Returbeteende; Femfaktorteorin; Opportunistiskt returbeteende; Legitimt returbeteende;

    Sammanfattning : De senaste åren har den digitala utvecklingen lett till stor utveckling inom konsumenters köpbeteenden online. I takt med att det uppkommit fler aktörer på marknaden har e-handelsföretag konkurrerat inom pris, fraktalternativ och andra kostnader för att underlätta köpupplevelsen för kunder. LÄS MER