Sökning: "faktorer som påverka handel"

Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden faktorer som påverka handel.

  1. 1. Multi-crop solutions for sustainable agriculture : A Minor Field Study in Ratchaburi, Thailand

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :David Sigge; Filip Borgström; [2023]
    Nyckelord :Minor Field Study; sustainable agriculture; multi-cropping; responsible production; Ratchaburi; Thailand; Minor Field Study; hållbart jordbruk; biologisk mångfald; hållbar production; Ratchaburi; Thailand;

    Sammanfattning : Agriculture is facing many challenges, such as decreased biodiversity, soil erosion, water scarcity, and social inequality, because of industrial farming and its focus on high yields at the expense of sustainability. This also includes Thailand and the province of Ratchaburi. LÄS MER

  2. 2. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER

  4. 4. Svenska e-handlares acceptans av metoder för datainsamling på Internet: En kvalitativ studie om e-handlares uppfattningar av påverkande faktorer vid utfasningen av third-party cookies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Eidmann; Karin Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Unified Theory of Acceptance and Use of Technology; E-handel E-commerce; Allmänna Dataskyddsförordningen GDPR ; Third-Party Cookies; Teknologiacceptans Technology Acceptance; Walled Gardens; Universal ID; Privacy Sandbox; First Party Data; Online Advertising; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handelsindustrin har länge använt sig av third-party cookies för att spåra internetanvändare, men 2024 kommer dessa att ha fasats ut från de största webbläsarna. Det nuvarande kunskapsläget kan varken besvara vad e-handlarna anser vara alternativ till third-party cookies eller vilka faktorer som leder till acceptans av dessa. LÄS MER

  5. 5. The effect of Instagram influencers' messages on millennials' purchase intentions and factors that influence these effects : A qualitative study on the impact of attitude, social norms, behavior control, trust and risk on purchase intention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anton Madsen; Sara Mbuyi Tshibangu; [2023]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk; Influencers; influencer marketing; Instagram; millennials; purchase intention; TPB; trust; risk;

    Sammanfattning : Purpose : The purpose of this research is to explore the effects of instagram influencers' on millennials' purchase intentions. The aim is to examine how the independent determinants of intentions (attitude, subjective norms, perceived behavioral control) and psychological positive and negative triggers (trust respective perceived risk) influence these effects. LÄS MER