Sökning: "faktorer som påverkar en organisations mål"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden faktorer som påverkar en organisations mål.
1. Den gäckande tydligheten : Lärprocesser för tydlighet i arbetslivet
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka lärprocesser som leder till att tydlighet uppstår hos individer i arbetslivet och vilka faktorer som främjar dessa processer. Tydlighet lyfts ofta fram som en viktig faktor för välbefinnande och prestation i arbetslivet, samtidigt som en ökande komplexitet inom och utanför organisationer gör att individen befinner sig i ett mer mångfacetterat sammanhang. LÄS MER
2. Strategiprocessen : En fallstudie på Region Kronoberg
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka och analysera genomförandet av strategier i en politiskt styrd organisation inom den offentliga sektorn. Genom att fokusera på de tre olika faserna i strategiprocessen - planering och formulering, implementering och uppföljning - syftar uppsatsen till att identifiera möjligheter och begränsningar som påverkar organisationens strategiska arbete och ge en djupare förståelse för hur dessa processer tillämpas inom den offentliga sektorn. LÄS MER
3. Who’s in charge here? Governance of e-scooters in Stockholm amid the sustainable urban mobility transition
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Innovation is a necessary element to transition towards a more sustainable transport paradigm. Advancements made in electrification and digitalisation are creating new forms of urban mobility which have the potential to reduce the impact of transport and shift modal splits. LÄS MER
4. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER
5. “Så länge det inte händer någonting kan man väl fortsätta att ta lite onödiga risker” : En kvalitativ studie om hur säkerhetskultur kan främjas inom organisationer
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The construction industry has in the current situation twice as many accidents and work-related health issues than other industries. A good safety culture within organizations is what can cover the parts that cannot be caught up by routines and policies, in other words the human behavior. LÄS MER