Sökning: "faktorer som påverkar kundens val"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden faktorer som påverkar kundens val.

  1. 1. Faktorer som påverkar valet av unghästutbildare

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Lina Andersson Norén; Ylva Falkeström; Jonna Jansson; [2023]
    Nyckelord :häst; hästvälfärd; tjänster; unghästutbildning; frågesamtal;

    Sammanfattning : De ridhästar som föds upp i Sverige idag är mycket talangfulla. De har en stor kapacitet inom både gångarter och hoppning, är mycket känsliga, explosiva och reaktiva. Explosivare hästar har bidragit till att hästarna blivit svårare för mindre rutinerade personer att hantera och utbilda på ett säkert och korrekt sätt. LÄS MER

  2. 2. Hur och om fastighetsmäklarens ålder och yrkeserfarenhet har inverkan på kundens val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Jennifer Dagsberg; Nadja Andersen; [2021]
    Nyckelord :professional experience; age; real estate agent; yrkeserfarenhet; ålder; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Hur och om fastighetsmäklarens ålder och yrkeserfarenhet har inverkan på kundens val av fastighetsmäklare Nivå: Kandidatuppsats  Författare: Jennifer Dagsberg och Nadja Andersen Handledare: Peter Karpestam Datum: Maj 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till en ökad förståelse kring vilka faktorer som påverkar kundens val av mäklare. Metod: Metoden som valts att användas för studien är en kvantitativ forskningsansats. LÄS MER

  3. 3. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  4. 4. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergh; Cecilia Risvall; [2018]
    Nyckelord :beslutsprocess; företagsekonomi; fastighetsmäklare; fastighetsköp;

    Sammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER

  5. 5. Den digitala kundresan : Hur digitala enheter influerar kunders beslutsprocess och upplevelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sally Russell; Amanda Rodling; [2018]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Marknadsföring; Kundbeteende; Sportkläder; Beslutsprocess; Kundresa; Digital kundresa; Digitala kanaler; Digitala enheter; Kundupplevelse; E-handel; Touchpoints; Multichannel; Omnichannel; Sportmode;

    Sammanfattning : Den digitala utveckling som har genomsyrat 2010-talet har påverkat många aspekter av samhället. En tydlig aspekt är att ökad e-handel har förändrat förutsättningar både för företag och konsumenter. LÄS MER