Sökning: "faktorer som påverkar motorisk inlärning"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden faktorer som påverkar motorisk inlärning.

  1. 1. "Min hjärna säger att jag inte ska men min kropp gör inte som min hjärna vill" : En intervjustudie med åtta pedagogers uppfattningar och upplevelser av elevers motorik, fysisk aktivitet och koncentration.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Cecilia Allerhed; Marie-Louise Johansson; [2017]
    Nyckelord :elever; fysisk aktivitet; inlärning; koncentration; motorik; pedagoger; rörelse;

    Sammanfattning : I den svenska skolan är elevernas kunskapsinhämtning ofta knutna till klassrumssituationer som kräver elevernas fulla koncentration. Vilka faktorer kan det finnas som påverkar koncentrationen. Vi valde att fokusera på om motorik och fysisk aktivitet kan påverka koncentrationen. LÄS MER

  2. 2. Rörelsens betydelse - vilken uppfattning har elever i skolår fyra till sex om rörelse i skolan?

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Emma Andersson; Pär Hansson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om vilken betydelse rörelse har för barns utveckling och hur barn i skolår fyra till sex uppfattar rörelse i skolan. Litteraturen visar hur daglig rörelse bidrar till motorisk utveckling, välmående och hur den främjar inlärning och koncentration. LÄS MER