Sökning: "faktorer som utformar kulturen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden faktorer som utformar kulturen.

  1. 1. Ekonomistyrningens roll för att stärka konkurrenskraften genom hållbarhetsintegrering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Nordin; Moa Nyström; [2023-06-27]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; Levers of Control; Hållbarhet; Konkurrenskraft;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Företag agerar och styr olika, bland annat beroende på dess storlek, mognadsfas och resurser. Hur ekonomistyrningen utformas och avspeglas i ett företag som är i en tillväxtfas är mer förekommande studerat utifrån en traditionell syn på ekonomistyrningen. LÄS MER

  2. 2. Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olga Gutman; Heiko Voeste; [2014]
    Nyckelord :experience industries; internationalization; marketing strategies; standardization; adaptation; marketing mix; offerings; upplevelseindustrin; internationalisering; marknadsföringsstrategier; standardisering; anpassning; marknadsföringsmix; erbjudande;

    Sammanfattning : Titel: Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Heiko Voeste och Olga Gutman Handledare: Akmal Hyder Datum: 2014 – 05 Syfte: Forskningen om upplevelseinriktade företags marknadsföringsstrategier anses vara otillräcklig, trots att denna industri tillhör den snabbt expanderande tjänstemarknaden. Vi valde därför att utföra denna forskning för att bidra till utvecklingen av teorin inom detta område. LÄS MER

  3. 3. DEN CHILENSKA AFFÄRSKULTUREN : Om svenska företags affärsmöjligheter i Chile

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yenny Venegas Barra; [2013]
    Nyckelord :Internationalisering; export; den chilenska affärskulturen; faktorer som utformar kulturen; nätverk och mellanhänderna;

    Sammanfattning : Latinamerika är en kontinent i utveckling, som även kallas för en tillväxtregion.  Man har sett en stabil och positiv ekonomisk utveckling i Latinamerika de senaste tio åren, framför allt i Brasilien, Mexico, Colombia, Peru och Chile. Chile utmärker sig inte enbart för sin ekonomi utan också för sin politiska stabilitet. LÄS MER