Sökning: "fallstudie gina tricot"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden fallstudie gina tricot.
1. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER
2. Corporate Social Responsibility : en fallstudie om fem svenska klädföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : ProblembakgrundStora mängder av jordens resurser används för att tillverka varor och tjänster för att mötakonsumenters behov. Företag kan avhjälpa en del av problemet genom att göra hållbarainvesteringar i sina verksamheter. LÄS MER
3. Vision och praktik : en fallstudie av ett nyetablerat produktionskontor i Kina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : Idag trängs ett stort antal aktörer inom prisvärt mode på en arena där kunden blivit allt mer medveten kring pris och kvalitet. Affärsidéer, som bygger på att erbjuda mode till fördelaktiga priser, sätter stor press på företagens kostnader där varken kvalitet eller design får påverkas negativt. LÄS MER
4. "Bra Jobbat..." : En fallstudie kring de stilistiska uttryck som existerar på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker de stilistiska uttryck som går att återfinna på Gina Tricots och Acne Studios Facebook-sidor. Studien utgår från teorier om eWOM, marketing management och consumer communities för att skapa en förståelse för hur och varför konsumenter och varumärken uttrycker sig som de gör på varumärkenas Facebook-sidor. LÄS MER
5. Att ta på sig rätt kostym -En studie inom Gina Tricot
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Affärsstrategier syftar till hur företag skapar värde för kunden och differentierar sig från konkurrenterna på marknaden. Som ett led att göra organisationen medveten om strategin krävs en god implementering och ett förverkligande av strategin. LÄS MER