Sökning: "fallstudie marknadsföring internet"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden fallstudie marknadsföring internet.

  1. 1. Marknadsföring och relationer i den digitala världen : En fallstudie över företags digitala marknadsföringsmetoder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eddie Laser; Allan Salimi; Sebastian Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Content Marketing; Marknadsföringsstrategi; Relationsmarknadsföring; Livsmedelsbranschen; Sociala medier;

    Sammanfattning : Att ha en tydlig marknadsföringsstrategi har blivit allt viktigare i takt med att företag börjatkonkurrera både regionalt och nationellt. Tillsammans med den växande digitala världen hardet blivit allt viktigare att skapa och behålla relationer till sina kunder för att i längden skapakundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Vad skapar värde i en digital affärsmodell? : En fallstudie på ett start-up bolag i Stockholm

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Karl Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Digitalt värde; Digitalisering; Start-up; Digital Affärsmodell; Kundnytta; High-Tech marknadsföring.;

    Sammanfattning : Den personliga integriteten på internet har de senaste decennierna växt fram till att bli en existensiell fråga för många privatpersoner. För att värna om EU medborgarnas integritet och det fria flödet av information upprättade EU, The General Data Protection Regulation (GDPR) 2018. LÄS MER

  3. 3. Enviropreneurial Marketings relation till svenska SM–företags hållbarhetsaktiviteter : resultatet av en kvalitativ fallstudie på tre internetbaserade företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ludvig Hindström; Ludvig Klasman; Niklas Sauer; [2019]
    Nyckelord :enviropreneurial marketing; SME; entrepreneurial marketing; word-ofmouth; green marketing; LOHAS; app; hållbarhet; sociala medier;

    Sammanfattning : Marknadsföring är en vital del för varje företags framgång på marknaden. På senare år har hållbarhets trender blivit allt mer attraktivt och att de svenska konsumenternas preferenser successivt förflyttar sig mot mer hållbara alternativ. LÄS MER

  4. 4. Konsten att nå en specifik målgrupp : En kvalitativ fallstudie om marknadsföring ochkommunikationskanaler inom business-to-business företag.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sara Eneroth; [2018]
    Nyckelord :Qualitative case study; interviews; communication channels; Social Media; marketing; target;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how business-to-business companies communicate with their target audience and how they most conveniently use communication channels. The study is based on a qualitatively oriented case study and the empirical material consists of six interviews. LÄS MER

  5. 5. Paradiset: Sweden’s answer to whole foods : a netnographic case study of modern marketing techniques and how to build a business identity

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martina Hultén; [2016]
    Nyckelord :advertisement; branding; business identity; food; marketing; netnography; nudging; organic; social media; storytelling; sustainability;

    Sammanfattning : The practice of marketing has changed from a focus on promoting individual products to engaging with people’s identities and lifestyle choices (Belz & Peattie, 2009). A consumer focus and sustainability movement has triggered the marketing development further, where techniques such as green and social marketing are used to reach the more conscious customer. LÄS MER