Sökning: "fallstudie samtal"
Visar resultat 1 - 5 av 221 uppsatser innehållade orden fallstudie samtal.
1. Betydelsefulla kriterier för kundens val mellan molnbaserat eller lokalt installerat affärssystem, och specifikt affärssystem : En fallstudie av tre kund–systemimplementatörsrelationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Dagens moderna affärsmiljö utmärks av ständiga tekniska förändringar. I en tid av snabb digitalisering är det betydelsefullt att säkerställa en modern teknologisk infrastruktur som står sig i framtiden. Konceptet molnbaserade affärssystem har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas fortsätta växa. LÄS MER
2. Att bygga ett badhus : Om hur olika perspektiv ges plats i planeringen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : This case study examines the impact of different perspectives in the planning process of a public swimming facility in Umeå. It is based on Peter Marcuse’s differentiation of planning practices into deferential planning, social reform planning and social justice planning, with emphasis on the last. LÄS MER
3. ICT och CO2 : Skattningsmodell för digitala CO2-avtryck
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Användningen av fossila bränslen och den ökade digitaliseringen har båda en stor påverkan på klimatet. Klimatförändringar är ett allvarligt hot och många länder arbetar för att minska växthusgasutsläppen. Trots ökad användning av förnybar energi är energisektorn fortfarande en stor källa till utsläpp. LÄS MER
4. Prediction Models for TV Case Resolution Times with Machine Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : TV distribution and stream content delivery of video over the Internet, since is made up of complex networks including Content Delivery Networks (CDNs), cables and end-point user devices, that is very prone to issues appearing in different levels of the network ending up affecting the final customer’s TV services. When a problem affects the customer, and this prevents from having a proper TV delivery service in devices used for stream purposes, the issue is reported through a call, a TV case is opened and the company’s customer handling agents start supervising it to solve the problem as soon as possible. LÄS MER
5. "Man känner att man verkligen lyckas fånga dom" : En lärares uppfattningar om och användning av kunskapsreproducerande och kunskapsutforskande samtal
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Denna studies syfte är att ge djupgående kunskap om en lågstadieläraresuppfattningar om och användning av kunskapsreproducerande och kunskapsutforskande samtal i svenskundervisning. Studien har en teoretisk utgångspunkt i fenomenologi och är utformad som en fallstudie med tre klassrumsobservationer i årskurs 1 och en uppföljande intervju med klassläraren. LÄS MER