Sökning: "familjeorienterad"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade ordet familjeorienterad.

  1. 6. "Män väljer män" - En fallstudie om kvinnans låga representation på höga chefspositioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hiba Charkas; Fatmeh Neama; [2013]
    Nyckelord :Genus; kön; ledarskap; könsarbetsdelning och organisation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: ”Män väljer män” – En fallstudie om kvinnans låga representation på högre chefspositioner Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen Författare: Hiba Charkas och Fatmeh Neama Handledare: Elisabeth Högdahl Syfte: Syftet med kandidatuppsatsen är att undersöka hur föreställningar om genus skapar förutsättningar för kvinnliga chefer på arbetsmarknaden. Utgångspunkten är den ojämna fördelningen bland de högre chefspositionerna. LÄS MER

  2. 7. Familjens deltagande i psykiatrisk öppenvårdsbehandling: patientpreferenser

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maria Afzelius; [2012]
    Nyckelord :Patienter; perspektiv; psykiatri; anhöriga; familjebehandling; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka psykiatriska öppenvårdspatienters preferenser att ha med sina anhöriga i behandlingen, om de har blivit tillfrågade att ha med anhöriga och om patienten tror att anhöriga vill delta i behandlingen, samt patienters syn på hur patienten familjeorienterad behandling kan påverka patientens behandling. Studien är en kvantitativ enkätundersökning med 150 deltagande patienter. LÄS MER

  3. 8. För friidrott - i tiden : Fallstudie av ett idrottsförbund i förändring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Sundåker; Julia Jernberg; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Svenska idrottsförbund konkurrerar idag om allt från medieexponering och sponsorer till aktiva utövare och publik på evenemangen. Svenska Friidrottsförbundet (SFIF) har genom en marknadsundersökning fått reda på vilka kärnvärden konsumenter associerar friidrotten med vilka visade sig vara sund, kul och familjeorienterad. LÄS MER