Sökning: "fanny pettersson"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden fanny pettersson.

  1. 1. Konsten i att bedöma smärta : En litteraturstudie om hur sjuksköterskor bedömer smärta hos personer med demenssjukdom

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Maja Pettersson; Fanny Dahlström; [2023]
    Nyckelord :Demenssjukdom; smärtbedömning; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Befolkningen kommer att åldras och personer med demenssjukdom öka. Demenssjukdom leder till nedsättning i kognitiva förmågor vilket påverkar bland annat kommunikationen. Smärta kan bli underbehandlad eller obehandlad på grund av nedsättningen av kommunikation. LÄS MER

  2. 2. JÄMSTÄLLDHET I ORGANISATIONER : En fallstudie om hur upplevelser återspeglar goda kvantitativa mått på jämställdhet inom Sveriges Radio

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Fanny Pettersson; Alexandra Sundell; [2023]
    Nyckelord :Gender equality; organizations; gender; quantitative gender equality; perceived gender equality; qualitative gender equality; gender order;

    Sammanfattning : The most common approach to examining gender equality in organizations is through quantitative measures, which can miss important aspects of gender equality. This study analyzes Sweden's most gender equal organization according to Nyckeltalsinstitutet to see if the experience of gender equality reflects the organization's good quantitative measures. LÄS MER

  3. 3. En kvalitativ studie om kundernas attityder och beteenden i relation till influencers och influencermarketing

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Cecilia Borg Pettersson; Fanny Lundin; [2020]
    Nyckelord :Brand loyalty; eWOM; customer engagement; influencer; influencer marketing; trust; value cocreation.; eWOM; förtroende; influencer; influencer marketing; kundengagemang; sociala medier; varumärkeslojalitet; värdesamskapande.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur kunders attityder och beteenden till influencers och influencer marketing påverkas av deras uppfattningar om influencers och influencer marketing. Studien fokuserar på kundernas attityder och beteenden i relation till influencers och influencer marketing i termer av värdesamskapande, förtroende, varumärkeslojalitet och kundengagemang. LÄS MER

  4. 4. Den säkra vägen att få inget av något : En semiotisk innehållsanalys av de visuella element som återfinns i reklam för spelverksamhet

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Fanny Johansson; Daniel Pettersson; [2018]
    Nyckelord :visuell kommunikation; visuella element; visuella teman; semiotik; retorik; spelverksamhet; spelreklam; casinoreklam; reklamfilm; online;

    Sammanfattning : Problemformulering: Det är intressant att undersöka hur företag som bedriver spelverksamhet i Sverige kommunicerar visuellt eftersom deras reklam blivit allt vanligare under de senaste åren. I och med de nya lagar som börjar gälla från den 1 januari 2019 är ämnet i aktiv utveckling och därför aktuellt. LÄS MER

  5. 5. Arbetsterapeuters erfarenheter av rehabiliterande åtgärder för övre extremitet efter stroke : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Fanny Pettersson; Emma Vallgren; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER