Sökning: "farm shops"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden farm shops.

  1. 1. The sources and dynamics of technological change in cassava farming in Ghana

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Chekhros Kilichova; [2023]
    Nyckelord :Ghana; cassava; technology adoption; agricultural transformation; farm size; agricultural extension service; Business and Economics;

    Sammanfattning : Farm size expansion in some countries in Sub-Saharan Africa, including in Ghana, is a recent phenomenon, and is indicative of the agricultural transformation process taking place in the region. Technology use and adoption level is an integral and complex part of this process, which is studied in relation to the expanding farm sizes and agricultural transformation in this study. LÄS MER

  2. 2. Platsidentitet och mervärde på landsbygden : en fallstudie av tre gårdsbutiker i södra Sverige

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Axeline Nilsson; [2023]
    Nyckelord :platsidentitet; mervärde; community; gårdsbutik; närproducerat;

    Sammanfattning : Sveriges lantbruk blir alltmer diversifierat, där en verksamhetsgren som blir allt vanligare är egenförädling av livsmedel. En av de vanligaste formerna att nå ut till konsumenter är genom att starta en egen gårdsbutik och bedriva gårdsförsäljning, då konsumenten i större utsträckning efterfrågar närproducerade livsmedel. LÄS MER

  3. 3. The impacts of farm shops on enhancing community well-being in rural areas (Kalmar Case Study)

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Shiva Soroushnia; [2022]
    Nyckelord :Farm shops; Rural Community Well-being; Agritourism; Rural Tourism;

    Sammanfattning : To attract visitors to stay and enjoy the rural landscapes and reduce out-migration to cities, there is a need to enhance practices and policies to boost rural community well-being. Community well-being is about residents' feeling of satisfaction with their local place with considering the social and physical environment, the services, and facilities regarding place attachment (Forjaz et al. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Alicia Möller; Märta Wässman; [2022]
    Nyckelord :gårdsbutik; digital marknadsföring; content marketing; storytelling; marknadsmixen; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesidentitet och varumärkesbild på svenska gårdsbutiker : en kvalitativ studie på etablerade gårdsbutiker

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Fathima Uvais; Herman Karlsson; [2020]
    Nyckelord :varumärkesbild; varumärkesidentitet; gårdsbutiker; brand image; brand identity; farm shops;

    Sammanfattning : Varumärkesidentiteten och varumärkesbilden är något som finns med i många företags strategiska planering. Genom att planera sin varumärkesidentitet och tydligt förmedla den till sina kunder ökar chansen att etablera ett starkt varumärke som klarar sig länge på marknaden. LÄS MER