Sökning: "fashion 2010"

Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden fashion 2010.

  1. 1. Sexigt smala kvinnor och muskulösa överordnade män : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av svenska modemagasins porträttering av män och kvinnor – före och efter #MeToo

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ebba Johansson; Nathalie Eriksson Leekhian; [2023]
    Nyckelord :genus; femininitet; maskulinitet; underordning; objektifiering;

    Sammanfattning : Expansive campaigns followed each other in the 2010s – #EverydaySexism, No More Page 3 and #Metoo. The latter movement had a major impact in October 2017 in connection with Alyssa Milano's tweet in which she called on women who had fallen victim to sexual harassment or abuse to respond to "MeToo". LÄS MER

  2. 2. Agenda 2030:s påverkan på hållbarhetsredovisning : En innehållsanalys av svenska modeföretags hållbarhetsredovisningar

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Öst; Annie Dalgren; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Agenda 2030; sustainability reporting; fashion industry; Swedish fashion industry.; Hållbarhet; Agenda 2030; hållbarhetsredovisning; modeindustrin; svenska modeindustrin.;

    Sammanfattning : Begreppet hållbarhet har på senare tid fått en allt större spridning i samhället, något som även avspeglas inom företagsvärlden där redovisning av hållbarhetsarbete blivit allt viktigare för att möta växande lagkrav och samhällsförväntningar. Efter införandet år 2015 blev FN:s globala mål för hållbar utveckling, Agenda 2030, snabbt en vanligt förekommande aspekt inom hållbarhetsredovisningar. LÄS MER

  3. 3. Love and Let Go: The Confessions of Sustainable Fashionistas - Exploring Sustainable Fashions Disposal from a Consumer Perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Camilla Sternhufvud; [2022-09-13]
    Nyckelord :Disposition; Fashion Disposal; Sustainable Disposition; CCT;

    Sammanfattning : Sustainable fashion is sometimes called an oxymoron as many of the practices associated with fashion production and consumption are environmentally and socially taxing (Payne, 2019). Companies are experimenting with and developing more circular business models to decrease environmental impact and waste (Binotto & Payne, 2017). LÄS MER

  4. 4. Communicating Environmental CSR-Efforts in a Non-Sustainable Industry : A Comparative Study of Patagonia's and H&M's Environmental CSR Communication Using a Multimodal Critical Discourse Analysis

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sanna Viberg; Stephanie Balasingam; [2022]
    Nyckelord :ECSR communication; Slow fashion; Fast fashion; CCO; Transparency;

    Sammanfattning : The fashion industry is distinguished by two types of companies: slow fashion companies, such as Patagonia, characterized by environmentally friendly business practices, and fast fashion companies, such as H&M, premised on a less environmentally sustainable business model (Fletcher 2010; Bick, Halsey & Ekenga 2018). Although Patagonia and H&M are founded on different business models, their ECSR communication is similar. LÄS MER

  5. 5. Green or Blue? Am I being ‘washed’?  The Way Sustainable Luxury Fashion Brands Communicate Sustainability Practices in their Websites : The case of Stella McCartney and Gucci

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alvia Zuhadmono; [2022]
    Nyckelord :sustainable communication; sustainable fashion; greenwashing; bluewashing; sustainable luxury fashion brands; Gucci; Stella McCartney; luxury fashion; sustainable communications in the websites; greenwashing in the fashion industry; bluewashing in the fashion industry;

    Sammanfattning : This case study examines how luxury fashion brands communicate their sustainability practices on the brands' sustainability page on the company's website and whether selected luxury fashion brands are greenwashing and bluewashing. The luxury brands selected for this study are Stella McCartney and Gucci, on the grounds that both brands have different types of businesses and approaches. LÄS MER