Sökning: "fashion blogs"
Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden fashion blogs.
1. Den hållbara microinfluencerns perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Microinfluencers är ett relativt nytt och outforskat fält inom marknadsföring och är en utveckling av den mer frekvent använda termen influencers. Microinfluencers har på senare tid väckt företagens intresse då de, till skillnad från influencers med en bredare följarskara, bedöms uppnå ett större engagemang och en högre grad av förtroende inom sin specifika nisch. LÄS MER
2. “Babe your ass is looking tight”: En jämförande studie om kvinnliga utseendeideal, en hälsosam livsstil och den feminina kroppen på hälsobloggar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Health and people's wellbeing is an important issue in the Western society today. Moreover had today’s technology changed the way we look at bodies in the fashion industry and in social media. LÄS MER
3. Vem säger vad? En kritisk diskursanalys av promotion i modebloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : An emerging tool within public relations is the use of bloggers as spokespersons because of their ability to act as influencers. This study investigates how fashion bloggers present products and services they receive from companies in their blogs. LÄS MER
4. Reading Fashion? Exploring Fashion Media Use Among American Young Adults
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Modern media environment is characterized by extreme diversification and fragmentation. Fashion news are provided not only by magazines but also in social media, various websites, blogs. This affected media practices and experiences with fashion media consumption. LÄS MER
5. Celebpreneurship : The Evolvement of Entrepreneurship through Celebrification
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : This study investigates and aims to capture a new phenomenon: “celebpreneurship”, a new form of entrepreneurship emerged through the celebrification process. Where ordinary individuals transform into celebrities, and become entrepreneurial when they reach certain amount of “well-knowness”, in order to monetize their activities. LÄS MER