Sökning: "fashion driven"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden fashion driven.
1. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER
2. Sustainability-Linked Bonds - A Case Study of H&M
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The thesis investigates the sustainability-linked bond issuance by fast fashion company H&M in the midst of the Covid-19 pandemic. The study contributes to existing literature by providing observations of real-world practitioners on the cost-benefit considerations of SLB issuance, in particular, challenging the notion of a "free lunch", conversely concluding that the greatest concern is attributed to potential reputational damage in the event of missed targets. LÄS MER
3. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER
4. Reconciling Sufficiency and Profitability in Fashion: A Case Study of Sufficiency-Driven SMEs and their Business Models in the French Fashion Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Current levels and patterns of consumption in affluent societies are highly unsustainable. Research shows that efficiency measures prove insufficient to keep within the planetary boundaries, as they operate within the same consumption paradigm. LÄS MER
5. Sustainable textile management and business practices among small scale fashion brands in Indonesia
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and ManagementSammanfattning : The current fashion and textile industry is one of the largest contributors to climate change and environmental degradation. The industry uses toxic dyes and chemicals to cultivate, manufacturing and processing stages. LÄS MER