Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER
2. Reconstructing Eighteenth-Century Tailoring: A Qualitative Study of Craft Knowledge
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This thesis researches the craft knowledge in eighteenth-century sewing through case studies and reconstructions. With the theoretical framework of experimental archaeology, craft science and object-based research, it was found that reconstructions can be a suitable method to research and document craft knowledge and skills of hand sewing. LÄS MER
3. Moderiktig kommunikation - En semiotisk analys av amerikanska Vogue runt sekelskiftet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : This thesis – Fashionable communication: a semiotic analysis of end of the century Vogue – investigates how American Vogue creates the myth of fashion in its early years through text and pictorial elements. The aim is to understand with what words and tone the text talks about fashion and how it is visualized in illustration and photography with poses and lighting to create certain associations. LÄS MER
4. "I've been guilty of provocation but it's also just common sense marketing" : En studie av framställningen av genus och sexualitet inom reklamkampanjer i form av modefotografi
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : The purpose of this essay is to analyze the portrayal of gender and sexuality within fashion photography through a representational study of men and women in select Gucci fashion campaigns, Fall/Winter 1996 and Spring/Summer 2003. In doing so we also find specifics as to how artistic expression can manifest itself in the form of sexist advertising, this being through the sexualisation of fashion photography. LÄS MER
5. SYMTOMATISKA PORTRÄTT I MODEFOTOGRAFI - En studie om kvinnors roller i Damernas Värld
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : This essay will deal with six photographs from the Swedish magazine Damernas Värld and will analyse how the women in the pictures can be understand as non-normative in the context of fashion photography. The women’s transformation from object to subject are discussed based on gaze theories and with a cultural historical perspective. LÄS MER