Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tech Savvy Shoppers : A quantitative study of how Generation Z perceive self-service technology in the fashion retail sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Olivia Kraft; Felicia Jansson; Wilma Appelquist; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Self-service checkout; Self-service technologies SSTs ; Self checkout; Tech savvy; Attitudes; Intention to use and Fashion retail stores.;

    Sammanfattning : Fashion retail stores are one of the settings where technology innovation is implemented to make the in-store experience more efficient than before. One of the innovations that are becoming increasingly common is self-service checkouts. LÄS MER

  2. 2. Simulerad användning för att hjälpa företag att utvärdera t-shirtars fysiska livslängd : En undersökning om vilka kvalitetsbrister som påverkar t-shirtars fysiska livslängd, hur simulerad användning kan användas för att testa dem och hur resultaten kan användas som ett verktyg för förbättringsförslag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Lossbom; Sophia Ek; [2021]
    Nyckelord :areavikt; fibrer; bomull; elastan; testmetoder; livslängd; dimenssionstabilitet;

    Sammanfattning : Konsumtionen av textilier är direkt kopplad till utsläpp av växthusgaser och att producera ett kilo ny textil bidrar till ett utsläpp av cirka 15 kg koldioxid. Den ökande konsumtionen av ny textil är därför inte hållbar. Studier visar att genom att fördubbla ett plaggs användning kan miljöpåverkan minska med 49%. LÄS MER

  3. 3. Less Detectable Web Scraping Techniques

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Fredric Färholt; [2021]
    Nyckelord :web scraping; data mining; javascript; puppeteer; algorithms; data collection; security mechanisms; honeypot; security tools; undetectability; webbskrapning; data mining; javascript; puppeteer; algoritmer; datakollektion; säkerhetsmekanismer; honeypot; säkerhetsverktyg; oupptäckbar;

    Sammanfattning : Web scraping is an efficient way of gathering data, and it has also become much eas- ier to perform and offers a high success rate. People no longer need to be tech-savvy when scraping data since several easy-to-use platform services exist. LÄS MER

  4. 4. A study on 2D advertisementsin mobile versus VR experiences

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Simon Beverskog; Fredrik Larsson; [2020]
    Nyckelord :Virtual reality gaming; Mobile gaming; Virtual reality game advertising; Mobile game advertising; Virtual reality versus mobile advertising; advertising effectiveness virtual reality; advertising effectiveness mobile games; advertising user experience virtual reality and mobile; advertising user attitudes virtual reality and mobile; interview study; survey study; virtual reality game development; mobile game development;

    Sammanfattning : Virtual reality tech is new, exciting and full of opportunities.Despite this the gaming section of virtual reality does not grow asfast as it was predicted it would be. Headsets and games areexpensive and perhaps a market model similar to the mobile gamingmarket would do the new tech good. LÄS MER

  5. 5. Defining the Voice of Montreal: Exploring Possibilities for Human-Machine Companionship

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Malik Dehbi Talbot; [2020]
    Nyckelord :critical posthumanism; artificial intelligence; virtual assistant; tourism; science and technology studies; human-machine relationships; voicebot; labor relations; companion; sociomaterial assemblage; History and Archaeology; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores the possibility for (re)defining the relationship between humans and robots with conversational interfaces. It does so by looking at the creation process of a voice and text-based virtual assistant for tourists from the perspective of critical posthumanism and posthuman performativity. LÄS MER