Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Becoming by Buying : A qualitative study about Brandengagement in self-concept (BESC) in the pre-purchase stage

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Philip Brunkes; Lina Johansson; [2023]
    Nyckelord :Fast-Fashion; Brand Engagement in Self-concept; Pre-purchase stage; Self- concept; Consumer decision making process; Self-congruity;

    Sammanfattning : Fast fashion brands provide consumers with constantly available opportunities to update,not only their wardrobes, but themselves. As our identities have become a constant projectto work on, consumption of fast fashion involves the possibilities of trial and error ofpersonal development. LÄS MER

  2. 2. Analys av textilproduktion och återvinning med fokus på miljöhållbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sami Hagos; [2023]
    Nyckelord :Textile industry; sustainability; textile production; Synthetic; fibers; environment; circular economy; recycling; reuse; Textilindustri; hållbarhet; textilproduktion; Syntetiska; fibrer; miljö; cirkulär ekonomi; återvinning; återanvändning;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en global växande resursintensiv industri som medför stora miljö och klimatförändringar. Den största delen av de negativa miljöeffekterna uppstår i samband med produktionen eftersom det vid produktion krävs stora mängder resurser och råvaror. LÄS MER

  3. 3. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER

  4. 4. The distribution of value-added in the fashion industry across countries: The case of the Swedish and Bangladesh ready-made garments sector

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Giulia Tegas; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; sustainability accounting; international supply chain; value-added distribution; stakeholders; fast fashion; wealth; inequality;

    Sammanfattning : The thesis analyses the trend of value-added distribution over a span of 10 years, from 2011 to 2021, in the international supply chain of fast fashion products between manufacturers in Bangladesh and multinational fast fashion retailers in Sweden. Bangladesh has grown economically thanks to its ready-made garment sector and favorable policies for businesses and foreign investments. LÄS MER

  5. 5. Hållbara produktegenskapers påverkan på köpintentionen hos konsumenter : i den svenska fast fashion-industrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Haglund; Matilda Ullbrandt; Emma Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Fast fashion; Textile industry; Purchase intention; Sustainable attributes; Sustainability attributes; Sustainability; Environmental attributes; Ethical attributes; Regression analysis; Fast fashion; Textilindustrin; Köpintention; Hållbara attribut; Hållbarhetsattribut; Hållbarhet; Miljömässiga attribut; Etiska attribut; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Textilindustrin en av nutidens smutsigaste industrier och inte minst fast fashion-industrin haren väldigt stor negativ påverkan på miljön. Trots det framhäver marknadsföringen hos många av de största fast fashion-företagen idag hållbara produkter. LÄS MER