Sökning: "fastfashion"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet fastfashion.

  1. 6. Recycled fibers for circular economy - The case of the fashion industry

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Estelle Golay; [2021]
    Nyckelord :Fast-Fashion; Socio-Technical ST Systems; Stakeholder Theory; Sustainable Business Models SBM ; Sustainable Development;

    Sammanfattning : Some fashion companies have started to use recycled fibers to improve their sustainability practices, as it is a way to implement circularity into their business. By combining the theoretical frameworks of stakeholder theory, socio-technical (ST) systems and sustainable business models (SBM), this study discusses how the current business models of fashion companies relate to the concept of circular economy and what fashion companies’ future perspectives are. LÄS MER

  2. 7. Caring Consumption : Caring for home textiles by interacting towards sustainable behaviours through a co-creation workshop

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Keiu Meesak; [2020]
    Nyckelord :co-creation; home textiles; sustainability; workshop; consumption behaviours; mindfulness; interaction design;

    Sammanfattning : This research is investigating ways of promoting social change towards more sustainable practices around the consumption of decorative home textiles. Knowledge is built and a prototype developed by using transdisciplinary design theory and participatory design methods. LÄS MER

  3. 8. Generation Zs syn på och attityd till hållbarhetsredovisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Misha Erazo Karlborg; [2020]
    Nyckelord :Sustainability Report; Generation Z; Attitudes; Fast fashion; 3-C principle; Hållbarhetsredovisning; Generation Z; Attityder; Fast fashion; 3-C principen;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett kommunikationsverktyg för företag gentemot sinaintressenter. Då konsumenter generellt sett är företagens primära inkomstkälla blir det därmed en viktig intressent för företaget. LÄS MER

  4. 9. #Sustainable#Fastfashion : A qualitative study investigating social media as a channel for fast fashion companies to advertise sustainability

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Fritzell; [2018]
    Nyckelord :Fast fashion; Sustainable consumption; Social media marketing; Green marketing; Sustainable fashion; Sustainable advertisement; Social media advertisement; Generation Y;

    Sammanfattning : The fast fashion companies are growing with their cheap and trendy clothing, promoting people to adapt to new trends and to consume. At the same time, many fast fashion companies have started to advertise sustainable strategies which are communicated though social media. LÄS MER

  5. 10. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hannah Ahlbom; Anna Söderbergh; [2018]
    Nyckelord :green gap; attitude - action gap; consumer behavior; fast fashion; sustainable development; green fashion; purchase intention and buying behavior.; det gröna gapet; gap mellan attityd och handling; konsumentbeteende; fast fashion; hållbar utveckling; hållbart mode; köpbeteende och köpintention;

    Sammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER