Sökning: "fastfashion"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet fastfashion.
6. Recycled fibers for circular economy - The case of the fashion industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Some fashion companies have started to use recycled fibers to improve their sustainability practices, as it is a way to implement circularity into their business. By combining the theoretical frameworks of stakeholder theory, socio-technical (ST) systems and sustainable business models (SBM), this study discusses how the current business models of fashion companies relate to the concept of circular economy and what fashion companies’ future perspectives are. LÄS MER
7. Caring Consumption : Caring for home textiles by interacting towards sustainable behaviours through a co-creation workshop
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)Sammanfattning : This research is investigating ways of promoting social change towards more sustainable practices around the consumption of decorative home textiles. Knowledge is built and a prototype developed by using transdisciplinary design theory and participatory design methods. LÄS MER
8. Generation Zs syn på och attityd till hållbarhetsredovisningen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhetsredovisningen kan ses som ett kommunikationsverktyg för företag gentemot sinaintressenter. Då konsumenter generellt sett är företagens primära inkomstkälla blir det därmed en viktig intressent för företaget. LÄS MER
9. #Sustainable#Fastfashion : A qualitative study investigating social media as a channel for fast fashion companies to advertise sustainability
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The fast fashion companies are growing with their cheap and trendy clothing, promoting people to adapt to new trends and to consume. At the same time, many fast fashion companies have started to advertise sustainable strategies which are communicated though social media. LÄS MER
10. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER