Sökning: "fastighetsmäklarbyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet fastighetsmäklarbyrå.

  1. 1. Virtuella servicescapes och tillit hos fastighetsmäklarbyråer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jerry Nyberg; Erik Ericson; [2017]
    Nyckelord :Virtual servicescapes; Trust; Aesthetics; Functionality and layout; Purchase intentions; Real estate agency; Virtuella servicescapes; Tillit; Estetik; Funktion och layout; Köpintentioner; Fastighetsmäklarbyrå;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fastighetsmäklarbyråns varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Dijana Efremoska; Matilda Svanberg; [2013]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; Varumärke; märkesidentitet; kärnvärde;

    Sammanfattning : Enligt statistik från Statistiska Centralbyrån såldes det 2011 strax över 92 000 bostadsrättersamt 50 000 småhus och äganderätter i Sverige. Lokalt i Borås förmedlades 248 bostäderunder perioden november 2012 till januari 2013. Siffrorna tyder på att bostadsmarknaden ärattraktiv och i Borås agerar flera olika fastighetsmäklarbyråer. LÄS MER

  3. 3. Twitter - Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lisette Lexell; Johan Wirtz; [2013]
    Nyckelord :twitter; fastighetsmäklarbyrå; marknadsföring; gephi;

    Sammanfattning : ABSTRACT                                           Titel  Twitter – Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?   Nivå                                                   C- uppsats i Företagsekonomi   Författare                                         Lisette Lexell & Johan Wirtz   Handledare                                       Jonas Kågström   Datum                                               2012 – Maj   Syfte                                                  Syftet med denna uppsats är att få en klarare bild av hur fastighetsmäklarbyråers användning av det sociala nätverket Twitter ser ut, vad deras syfte med användningen är och vilken grupp av människor de vänder sig till. Vi vill få svar på om Twitter fungerar som ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråerna. LÄS MER

  4. 4. Säljarens val av fastighetsmäklarbyrå och fastighetsmäklare i Arvika

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Michaéla Löfgren; Cecilia Pettersson; [2012]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbyrå; arvika; kriterier; val; mäklare; byrå;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. En studie om nischade fastighetsmäklarbyråer : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Viktor Johansson; Gustav Keding; [2012]
    Nyckelord :Nisch; Nischad; Nischade; Mäklare; Fastighetsmäklare; Fastighetsmäklarbyrå; Fastighetsmäklarbyråer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER