Sökning: "fastighetsmäklare rykte"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden fastighetsmäklare rykte.
1. Dolda bud och förtroendet för fastighetsmäklaren och fastighetsmarknaden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Budgivningen är en av de mest vitala delarna i bostadsaffären. Det är genom budgivningen som den slutgiltiga köparen koras och det slutgiltiga priset uppskattas. Trots budgivningens centrala betydelse för bostadsaffären är den inte lagreglerad. LÄS MER
2. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER
3. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER
4. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER
5. Förtroende för fastighetsmäklare : En studie om hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förstå hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa. Metod: Insamling av empiriskt material har skett via en kvantitativ undersökning genom ett frågeformulär som har delats in i fyra teman. LÄS MER