Sökning: "fastighetsmäklare strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fastighetsmäklare strategi.
1. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER
2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER
3. Marknadsföring via sociala medier inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur fastighetsmäklare kan marknadsföra sina objekt via sociala medier. Detta för att öka kunskapen till hur fastighetsmäklarbranschen i framtiden har möjlighet till att öka förtjänsten av sin marknadsföring via sociala medier. LÄS MER
4. Gilla, dela och kommentera : Hur svenska fastighetsmäklarföretag använder sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Titel – Gilla, dela och kommentera: Hur svenska fastighetsmäklarföretag använder sociala medier Författare - Ellinor Hult och Malin Wallén Handledare - Bo Rundh Ämne - Kandidatuppsats i företagsekonomi Problemformulering - Studien fokuserar på hur svenska fastighetsmäklarföretag hanterar sociala medier och uppsatsens funktion är att ge en insikt i fastighetsmäklarföretagens användande av sociala medier samt vilka möjligheter och problem det kan leda till. Syfte - Syftet är att undersöka hur ett fastighetsmäklarföretag använder sig av sociala medier som en del av marknadsföringen. LÄS MER
5. Drivkrafter & Strategier : En studie av fristående mikroföretag i fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Drivkrafter och strategier hos fristående mikroföretag i den svenska fastighetsmäklarbranschen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lovisa Hidesten & Mathilda Larsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 - maj Syfte: Syftet med vår forskning är att söka förståelse för hur fristående mikroföretag överlever på en konkurrensutsatt och snabbt växande bostadsmarknad. Metod: Denna studie bygger på en kvantitativ metod i form av enkäter. LÄS MER